اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

13 آبان به راهپیمایی عمومی برای دفاع از بیداری اسلامی تبدیل شود‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شاهرود گفت: 13 آبان امسال‌ به راهپیمایی عمومی برای دفاع از بیداری اسلامی تبدیل شود‌.

13 آبان به راهپیمایی عمومی برای دفاع از بیداری اسلامی تبدیل شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمدعلی حسین‌پور عصر امروز در دیدار با اعضای بسیج دانش‏آموزی شاهرود که در محل این شورا برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر و موثر بسیج دانش‏آموزی در مدارس اظهار داشت: در مدارس فعال‏ترین و ارزشمندترین تشکل، بسیج دانش‏آموزی است. 
وی ‌در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، افزود: بسیج دانش‌آموزی تشکلی است که توانسته در دل دانش‌آموزان جا باز کند و باعث گرایش بیشتر دانش‏آموزان به بسیج و برنامه‌های غنی و پرمحتوی آن شود و این بسیار قابل توجه و تقدیر است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود در ادامه سخنان خود با اشاره به هشت آبان و سالروز شهادت شهید فهمیده و روز دانش‏آموز افزود: شهادت شهید فهمیده باعث ایجاد شور و معنویت و تاثیرگذاری عمیق در جامعه شد و الگو و اسطوره‏ای در نظام جمهوری اسلامی مطرح و مورد توجه قرار گرفت.
وی در ادامه سخنان خود بسیج دانش‏آموزی را تشکلی مقدس و قابل احترام در مدارس عنوان کرد و افزود: بسیج دانش‏آموزی تنها تشکل دانش‏آموزی است که از ابتدای تشکیل، شاکله آن حفظ و حمایت از ولایت و انقلاب و اسلام بوده و در هیچ خط و مشی جناحی و سیاسی قرار نگرفته و ضمن مستقل بودن، به وظیفه ذاتی خود که حفظ نظام و هویت دینی و ملی بوده پایبند است.
حسین‏پور دانش‏آموزان عضو بسیج دانش‏آموزی را افرادی مومن و علاقه‏مند به نظام و ولایت توصیف کرد و گفت: پاک‌ترین فرزندان این کشور در بسیج دانش‌آموزی هستند و آنها گل‏های خوشبو و جوانان مقدسی هستند که در تشکل بسیج عضو هستند و به فعالیت‌های مذهبی، معنوی و اعتقادی و بصیرتی می‌پردازند.
وی بیان داشت: در دانش‌آموزان بسیجی جنب و جوش خاص و پاکی همراه با احساس مسئولیت و تکلیف احساس می‌شود که باعث انتقال این حس به دیگران شده و شرکت‌کنندگان در بسیج دانش‏آموزی یا همین صداقت و ایمان هم در مسائل فرهنگی و سیاسی و هم در درس تقویت می‌شوند و این بسیار ارزشمند است. 
حسین‏پور در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش پررنگ بسیج در جامعه گفت: بسیج باید در مدارس فرهنگ‏سازی شود و جذب حداکثری را در دستور کار خود قرار دهد و با ایجاد فضای دوستی و رفاقت در بین اعضا زمینه جذب افراد مختلف را فراهم آورد و این بسیار مهم است.
امام جمعه موقت شاهرود پررنگ کردن معنویت در بین دانش‏آموزان را از دیگر برنامه‌های اجرایی برای بسیج دانش‏آموزی عنوان کرد و افزود: کار ولایت و غدیر کار بسیج در مدارس است که با برگزاری جلسات در مدارس و بازشناسی این موضوعات کمک موثری در بازشناسی این وقایع مهم در بین بسیجیان دانش‏آموز است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به راهپیمایی 13آبان گفت: روز 13 آبان امسال بسیار مهم است چرا که با اتفاقات رخ داده در منطقه و جهان و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و روز استکبارستیزی باید این راهپیمایی از فضای یک راهپیمایی دانش‏آموزی خارج و به راهپیمایی عمومی برای دفاع از بیداری اسلامی تبدیل شود.
وی در پایان تصریح کرد: بر همین اساس امسال راهپیمایی 13آبان بعد از نمازجمعه با حضور اقشار مختلف مردم از مصلای نماز جمعه تا میدان جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد و مردم با حضور پرشور خود حمایت از انقلاب و رهبری را نشان داده و بیعت دوباره‌ای با آرمان‏های امام راحل و شهدا و حمایت از بیداری کشورهای جهان در مقابل استکبار جهانی را اعلام خواهد کرد.
در ابتدای این دیدار، حسینعلی محمدی فرمانده بسیج دانش‏آموزی حوزه ایمان شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج دانش‏آموزی هدف از این دیدار را ارائه گزارشی از برنامه‏های بسیج دانش‏آموزی عنوان کرد و افزود: در شاهرود و بسطام سه حوزه دانش‏آموزی ایمان، ایثار و کوثر فعالیت می‌کنند که در حدود 150 مدرسه راهنمایی و دبیرستان را زیرپوشش بسیج دارند و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ورزشی و علمی بصیرتی را برای دانش‏آموزان عضو انجام می‌دهند.
وی افزود: بیش از 90درصد دانش‏آموزان مدارس شاهرود عضو بسیج دانش‏آموزی هستند و میزان رضایت‏مندی از بسیج دانش‏آموزی در میان مدارس بسیار بالاست.
در این دیدار، پرچم بسیج دانش‏آموزی به عنوان نماد این سازمان به شورای هماهنگی اهدا شد تا در کنار پرچم‏های این سازمان قرار گیرد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول