اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

آزمایشگاه آب همدان رفرانس منطقه غرب کشور شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آزمایشگاه آب همدان رفرانس منطقه غرب کشور شد.

آزمایشگاه آب همدان رفرانس منطقه غرب کشور شد
محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت آزمایشگاه آب در استان، اظهار کرد: این آزمایشگاه در گذشته صرفاً یک سری آزمایشات محدود در زمینه آب را انجام می‌داد.
وی افزود: اخیراً با انجام تلاش‌ها و جذب اعتباراتی که صورت گرفت، آزمایشگاه آب همدان از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان رفرانس غرب کشور معرفی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: در حال حاضر در آزمایشگاه آب همدان، خدمات به استان‌هایی که زیر پوشش این آزمایشگاه قرار گرفته‌اند، ارائه می‌شود.
مجذوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر آزمایشات قبلی در خصوص آب، این آزمایشگاه به لحاظ شیمیایی و همچنین در آینده بسیار نزدیک به لحاظ وجود فلزات سنگین نیز آب را مورد آزمایش قرار خواهد داد.
وی بیان کرد: برای منطقه‌ای شدن آزمایشگاه آب، استان‌های دیگر نیز متقاضی بوده‌اند ولی با توجه به پیگیری‌هایی که استان همدان در این خصوص انجام داد و نیز با توجه به امکانات و نیروهای مستعدی که در آزمایشگاه داشتیم، توانستیم امتیاز منطقه‌ای شدن را برای دانشگاه علوم پزشکی همدان بگیریم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با منطقه‌ای شدن آزمایشگاه آب همدان، استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان و قزوین زیر پوشش ما قرار گرفتند.
وی ابراز کرد: آزمایشگاه فعلی آب در بیمارستان کودکان همدان در حال فعالیت است و در آینده نزدیک نیز به دستگاه‌های بیشتری مجهز می‌شود.
مجذوبی با بیان اینکه آزمایشگاه آب همدان از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: در حال حاضر در  این آزمایشگاه فعالیت‌هایی نظیر اندازه‌گیری عناصر شیمیایی ـ میکروبی در آب انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در صدد هستیم از شش ماهه دوم سال جاری به صورت تخصصی و ویژه اندازه‌گیری فلزات سنگین و سموم آب را در منطقه غرب کشور انجام دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر نمونه‌های از سایر استان‌های غرب کشور و نیز از شهرستان‌های کل استان به همدان می‌آورند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که برای اواخر آبان‌ماه جاری نمونه‌های آب را از قزوین و اردبیل برای آزمایش به آزمایشگاه آب همدان آورده شود.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول