اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت خبر داد:

فعالیت 18 خانه بهداشت در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: خراسان جنوبی هم‌اکنون دارای 18 خانه بهداشت است و از این لحاظ مشکلی ندارد و میتواند جشن تکمیل شبکه بهداشت روستایی را برگزار کند.

فعالیت 18 خانه بهداشت در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرضیه وحید دستجردی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری سرایان اظهار داشت: با بهره‌برداری از تخت‌ها و با احتساب 700 تخت موجود در بیمارستان‌های خراسان جنوبی، این استان به کمتر از 100 تخت دیگر نیازمند است تا به سطح‌بندی مطلوب وزارت بهداشت برسد.
وی گفت: خراسان جنوبی هم‌اکنون دارای 18 خانه بهداشت است و از این لحاظ مشکلی ندارد و می‌تواند جشن تکمیل شبکه بهداشت روستایی را برگزار کند.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هم‌اکنون یک‌هزار و 700 دانشجو و حدود 150 عضو هیئت علمی دارد که وضعیت مناسبی است.
دستجری اظهار داشت: در سال‌های اخیر 14 مرکز بهداشتی، درمانی جدید در این استان به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: در چند سال گذشته 90 آمبولانس به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده و 20 آمبولانس دیگر تقاضا شده که این تعداد را نیز به تدریج در اختیار استان قرار می‌دهیم.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تجهیز هرچه سریع‌تر بیمارستان سرایان گفت: هم‌اکنون 200 میلیون تومان تجهیزات برای این بیمارستان خریداری شده که هر وقت کار فاضلاب و محوطه‌سازی بیمارستان تکمیل شد و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت این تجهیزات نیز تحویل می‌شود.
فرماندار سرایان نیز با بیان مشکلات شهرستان گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در این شهرستان ندارند از هیئت دولت می‌خواهیم که بخش صنعت را با اعتبار دولتی راه‌اندازی کند.
محمدعلی مهدی‌نژاد تجهیز بیمارستان، تکمیل پروژه‌های آبرسانی به روستاهای کوهپایه، حل مشکل انتقال آب از خارج شهرستان، اتصال شهرستان به راه‌آهن سراسری، ارتقای ناحیه صنعتی سرایان به شهرک صنعتی، صدور مجوز دانشکده بهداشت محیط، احداث مجتمع فرهنگی شهدا در سرایان و راه‌اندازی اورژانس 115 در مناطق کوهپایه و عشایری را از دیگر خواسته‌های مردم سرایان عنوان کرد.
وی گفت: حل مشکل درآمدزایی شهرداری‌های زیر 20 هزار نفر جمعیت، تامین اعتبار ساخت ساختمان حوزه علمیه شهرستان، صدور مجوز برای مدارس شبانه‌روزی آیسک و سه‌قلعه و جبران عقب‌ماندگی کتابخانه‌های شهرستان تقاضاهای دیگر مردم و مسئولان سرایان از هیئت دولت است.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان وزیر معین برای سرایان در چهارمین سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی مشغول رسیدگی به مشکلات این شهرستان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول