اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان:

مردم روستاهای ریگان از آب غیربهداشتی استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: مردم 56 روستای بالای 20 خانوار شهرستان ریگان از آب غیربهداشتی قنات‌ها و موتور پمپ‌ها استفاده می‌کنند.

مردم روستاهای ریگان از آب غیربهداشتی استفاده می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین بخشدار بخش گنبکی شهرستان ریگان اظهار داشت: با توجه به محرومیت در گنبکی و همچنین وجود توفان‌های شدید شن در این منطقه، اهالی مهاجرت کرده بودند، اما با اجرای طرح نهال‌کاری در این بخش و ایجاد جنگل وسیعی موجب رونق و پیشرفت این بخش شد.
برزنگ افزود: با ایجاد 2 هزار هکتار جنگل دست کاشت در بخش گنبکی بیش از  25 روستا از هجوم شن‌های روان نجات یافتند و کشاورزی در این بخش رونق یافت به طوریکه مرکبات گنبکی زبانزد هستند.
وی با اشاره به رونق کشاورزی و وجود قنات‌های بسیار در گنبکی افزود: سال گذشته 700 میلیون تومان برای احیای قنات‌های این بخش اختصاص یافت.
فرماندار ریگان با بیان اینکه بخش گنبکی شهرستان ریگان یکی از قطب‌های کشاورزی در زمینه مرکبات، خرما و محصولات کشاورزی است، بیان کرد: یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای لوله‌گذاری، تجهیز چاه‌ها، احیا و مرمت قنات‌ها و کانال آبرسانی در این منطقه اختصاص یافته است.
برزنگ به تخریب سیل‌بند بخش گنبکی بر اثر بارندگی‌های سال گذشته در شهرستان ریگان و وارد شدن خسارات زیاد در این بخش اشاره و بیان کرد: 450 میلیون تومان اعتبار برای مرمت این سیل‌بند اختصاص یافت.
وی با اشاره به کمبود شدید آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان ریگان تصریح کرد: با اجرای طرح کهور خشک در ریگان خط انتقال آب آشامیدنی به 20 روستا با تخصیص اعتبار 800 میلیون تومان انجام شده است که این پروژه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
برزنگ افزود: با تخصیص اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در زمینه آبرسانی در شهرستان ریگان 24 روستای پرجمعیت این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
وی اذعان داشت: مردم 56 روستای بالای 20 خانوار شهرستان ریگان از آب غیربهداشتی قنات‌ها و موتور پمپ‌ها استفاده می‌کنند.
برزنگ ابراز داشت: بیش از یک‌هزار و 788 واحد مسکونی به بخش گنبکی شهرستان ریگان اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: به غیر از چهار اداره تمام ادارات در شهرستان ریگان راه‌اندازی شده‌اند که به زودی نمایندگی ادارات در بخش گنبکی و نهاد نماز جمعه در این بخش راه‌اندازی می‌شود.
برزنگ با اشاره به نبود مرکز بهداشتی درمانی در این بخش افزود: مرکز بهداشتی درمانی شلتوک‌آباد با اعتبار 230 میلیون تومان ساخته و آماده بهره‌برداری است.
به گزارش فارس در این مراسم مصطفی زینت‌بخش به عنوان نخستین بخشدار گنبکی معرفی شد.
بخش گنبکی شهرستان ریگان با 20 هزار نفر جمعیت و 65 روستا 27 شهید والامقام را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول