اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

بهره‌مندی 100 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهداشتی

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هیچ روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که تحت پوشش خدمات درمانی نباشد و در هر چهار روستا یک خانه بهداشت داریم.

بهره‌مندی 100 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهداشتی
علی کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه بخشی از آماده کردن بستر حضور با دوام پزشکان در این استان به مسائل فرهنگی برمی‌گردد، اظهار کرد: برای تامین مسکن پزشکان در سفر اول 25 واحد مسکونی در دهدشت و گچساران و 25 مورد دیگر در سفر دوم در کنار مراکز بستر درمانی نقاط شهری با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ساخت مسکن پزشکان متخصص را در سفر سوم مربوط به شهر یاسوج دانست و گفت: 10 واحد مسکونی از این محل در شهر یاسوج تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
 این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر در موضوع ایجاد فضاهای درمانی، تجهیزات پیشرفته پزشکی و  امکانات رفاهی نیز بستری را فراهم کنیم تا پزشکان متخصص ما در این استان ماندگاری بیشتری داشته باشند، می‌توانیم به‌جای استفاده از یک پزشک متخصص در یک رشته از چندین پزشک استفاده کنیم تا مردم در صف و نوبت نباشند و مراجعه به پزشک آسان‌تر شود.
کامکار یادآور شد: حدود 80 پزشک متخصص خدمات دولتی را در امورات مختلف پزشکی در این استان انجام می دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: علاوه بر تربیت پزشک عمومی در صدد راه‌اندازی رشته‌های دستیاری هستیم که دستیاری اطفال را در دو دوره گرفتیم و در حال تربیت آنها هستیم و دستیاری داخلی، جراحی و رشته‌های تحصیلی تکمیلی در برنامه این دانشگاه است.
وی از وارد شدن رادیولوژی دیجیتال به این استان خبر داد و اذعان داشت: بنا داریم بخش‌های فوق تخصصی را در این استان فعال کنیم که بر این اساس در هر سال حدود 30 متخصص یا فوق تخصص وارد استان می‌شوند.

*نگاه سیاسی به بخش سلامت مردم خطرناک است
کامکار بعد از توضیحات فنی و عمرانی به موضوعات دیگری هم اشاره و با گلایه از برخی سیاسیون عنوان کرد: نگاه سیاسی به جامعه پزشکی و دانشگاه آفت‌زا بوده که در این‌باره لازم است نگاه مسئولان و سیاسیون در حد شان دانشگاه باشد و میان دانشگاه به‌عنوان یک نهاد فرهیخته تفاوت باشد.
این مسئول حوزه سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نگاه به دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی که با سلامت مردم سر و کار دارد باید ویژه و دانشگاهی باشد و در این راستا باید پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان از اولویت خاصی برخوردار باشند و همه چیز را با یک چشم نبینند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که تحت پوشش خدمات درمانی نباشد و در این زمینه در هر چهار روستا ما یک خانه بهداشت داریم و همه مردم از این خدمات بهره می‌برند.
این استاد دانشگاه توسعه همه جانبه را از الزامات رشد مسائل پزشکی و درمانی دانست و تاکید کرد: این مهم با همت و همکاری مسئولان استان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول