اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آذرشهر اعلام کرد:

تخریب ساختمان خانه‌های بهداشت روستایی آذرشهر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آذرشهر فرسوده بودن ساختمان خانه‌های بهداشت روستایی را از ‌مشکلات مهم شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ‌عنوان کرد‌.

تخریب ساختمان خانه‌های بهداشت روستایی آذرشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آذرشهر، رضا علیزاده در جمع بهورزان مراکز و خانه های بهداشتی شهرستان آذرشهر اظهار داشت: پزشکان در بیشتر خانه‌های بهداشتی روستایی در طول هر ماه بیش از چند روز نمی‌توانند حضور یابند.
وی فرسوده بودن ساختمان خانه‌های بهداشت روستایی را از دیگر مشکلات مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان آذرشهر عنوان کرد و افزود: اگر اعتبارات لازم برای نوسازی و بازسازی آنها تامین و فراهم نشود بیشتر آنها به تدریج تخریب و از بین خواهند رفت. 
علیزاده  از کمبود 50 درصدی پزشکان مناطق روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: پزشکان موجود به هیچ وجه برای جمعیت روستایی کافی نیست.
 
ناکافی بودن امکانات بهداشتی و درمانی آذرشهر
اسماعیل آذریان فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این نشست گفت: خانه‌های بهداشتی نخستین محل مراجعه بیماران روستایی است که به آنان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود.  
وی بر ضرورت توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در مراکز مختلف روستایی و شهری شهرستان آذرشهر تاکید کرد و گفت: انسان‌ها عامل اصلی توسعه هستند و اگر سلامتی و بهداشتی آن تامین شود سایر بخش‌ها نیز پیشرفت و توسعه خواهند یافت.
فرماندار آذرشهر خاطر نشان کرد: سلامتی برای انسان از بزرگ‌ترین نعمات الهی است و روح و فکر سالم در بدن تندرست پرورش می‌یابد.
آذریان کاهش روز به روز مرگ و میر مادران و کودکان را یکی از موفقیت‌های علوم بهداشتی و درمانی دانست، گفت: در سایه همین پیشرفت‌ها است که عمر طبیعی انسان‌ها نسبت به زمان‌های قبل افزایش یافته است.
وی خانه‌های بهداشتی را کف خدمات درمانی ذکر و اظهار داشت: در تمام زمینه ها پیشگیری از درمان بسیار سهل و آسان و کم‌هزینه است و اگر امکانات لازم بهداشتی در کف مراکز درمانی فراهم شود هزینه‌های درمانی خود بخود کم‌تر خواهد بود.
فرماندار آذرشهر امکانات موجود درمانی و بهداشتی را برای جمعیت این شهرستان بسیار ناکافی دانست و تاکید کرد: مسائل و امکانات درمانی و بهداشتی باید در اولویت کارهای اجتماعی قرار گیرد.
آذریان با اشاره به مصوب شدن احداث بیمارستان جدید آذرشهر و منظور شدن مبلغ 13 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آغاز کارهای اجرایی آن از مسئولان مربوطه شهرستانی و استانی خواست در آغاز عملیات اجرایی آن تسریع کنند.
اتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول