اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر خبر داد:

رشد شاخص‌های بهداشت محیط در دیر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شاخص‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از روند رو به رشد برخوردار بوده و افزایش درصد پوشش داشته‌ایم.

رشد شاخص‌های بهداشت محیط در دیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در نشست کمیته آماری شبکه بهداشتی دیر اظهار داشت: آمار پایه و اساس برنامه ریزی و یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در ایجاد توسعه و پیشرفت است.
فخرایی گفت: آمار، به عنوان ابزاری ضروری برای پردازش و تحلیل وضعیت گذشته، تصمیم گیری و تعیین استراتژی مناسب و ایجاد شرایطی برای پیش بینی وضعیت آتی و تصمیم گیری کامل با کمترین انحراف از هدف مورد نظر است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی در اسلام اهمیت بسزایی دارد، افزود: وقت شناسی، برنامه ریزی و تنظیم امور در آفرینش مورد توجه آفریدگار متعال بوده و آیات و نشانه‌های آن را می‌توان با تامل در پدیده‌های گوناگون جهان و معجزه خداوند یعنی کتاب قرآن دریافت، پس لازم است در همه فعالیت‌های کاری و غیره، دارای برنامه ریزی باشیم و زمانی به موفقیت می‌رسیم که نسبت به این مهم اهتمام کامل داشته باشیم.
وی کمیته‌های آمار را مهم‌ترین ابزار ارزیابی عملکرد گذشته دانست و گفت: با بررسی آمارها و مقایسه آن با مدت مشابه در سال‌های گذشته در بسیاری از شاخص‌ها عملکرد مطلوبی داشته‌ایم.
فخرایی ادامه داد: پوشش ایمن سازی، تنظیم خانواده، غربالگری هیپوتیروئید نوزادان، بیماریابی، آموزش‌های گروهی و چهره به چهره، مراقبت بیماران، پزشک خانواده، بهداشت مدارس، اورژانس جاده‌ای و شهری، مراقبت مادران باردار و کودکان، تغذیه انحصاری با شیر مادر  و شاخص‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از روند رو به رشد برخوردار بوده و افزایش درصد پوشش داشته‌ایم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با بررسی و مقایسه تعداد مرده زایی، مرگ و میر نوزادی و کودکان یک ماهه تا 5 ساله نسبت به مدت مشابه با برنامه ریزی و تلاش همکاران و به‌کارگیری آموزش‌های ارائه شده در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت توسط خانواده‌ها شاهد کاهش این شاخص‌ها بوده‌ایم که روند مثبتی است.
در ادامه با بررسی آمار مراکز و تشریح عملکرد آنها توسط واحدهای ستادی و بیان نقاط قوت و ضعف آنها بر لزوم نظارت هرچه بیشتر و ارائه آموزش‌های لازم به بهورزان و واحدهای محیطی تاکید شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول