اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان در شورای بهداشت طارم مطرح کردند؛

محرومیت روستاهای طارم در دسترسی به آب بهداشتی

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای بهداشت منطقه طارم قزوین مسئولان از محرومیت نیمی از روستاهای این بخش در دسترسی به آب بهداشتی خبر دادند.

محرومیت روستاهای طارم در دسترسی به آب بهداشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین، شورای بهداشت منطقه طارم با حضور رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان، بخشدار طارم، مسئولان ادارات منطقه و مسئولان مراکز بهداشتی درمانی در سالن کنفرانس بخشداری طارم برگزار شد.
در این جلسه بخشدار طارم بیان کرد: از همه کسانی که در زمینه بهداشت منطقه محروم طارم تلاش می‌کنند باید تشکر کنیم.
مرتضی کشاورز کلهر ادامه داد: باید برای بهداشت بیشتر تلاش کنیم تا سطح بهداشت منطقه را هرچه بیشتر ارتقا دهیم.
نماینده آب و فاضلاب در منطقه طارم نیز گفت: از 90 روستای منطقه 50 روستا هیچگونه زیر پوشش آب و فاضلاب قرار ندارند و مشخص نیست از چه نوع آبی استفاده می‌کنند.
صادقی افزود: کمبود آب و سهمیه‌بندی آن نیز در روستاهای دارای آب مشکل دیگری است به طوریکه بعضی از روستاها در 24 ساعت یک ساعت آب دارند، این کمبود آب سبب می‌شود که مردم از آب غیر بهداشتی استفاده کنند.
یکی از مسئولان آموزش و پرورش منطقه طارم نیز اظهار کرد: مشکلات بهداشتی مدارس تیز یکی از مسائل و موضوعات مطرح است.
کولجی ادامه داد: در منطقه مدارس شبانه روزی داریم که دانش آموزان به مدت یک هفته به صورت شبانه‌روزی در آن حضور دارند ولی به سبب کمبود آب و موارد بهداشتی، پدیکلوزیس در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: از پزشکان و مسئولین بهداشت می‌خواهیم تا بازدید خود را از مراکز بیشتر کنند و دانش‌آموزان مدارس را به صورت ادواری تحت معاینه قرار دهند البته آموزش و پرورش برای کارهایی که به صلاح دید مسئولان بهداشت باشد سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
شهردار طارم نیز گفت: شهرداری برای بهداشتی کردن محیط از جمله پخش سطل زباله و از بین بردن سگ های ولگرد گام‌هایی را برداشته است.
در ادامه این جلسه موضوع؛ سنگ نمک های غیر بهداشتی استفاده شده برای زیتون، وضعیت غیر بهداشتی مواد خوراکی و آرایشی در مغازه‌ها و وضعیت غیر بهداشتی نانوایی‌ها و مسائلی از این دست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان اظهار کرد: بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به بیماری‌های غیر واگیر تغییر شکل داده و آنچه که امروز مردم با آن مشکل دارند بیماری‌های غیر واگیر مانند قلبی عروقی ، سرطان‌ها و حوادث است.
محمدرضا مدبر یادآور شد: بیماری‌های غیر واگیر عامل بیشترین مرگ و میر در کشور است و مرکز بهداشت به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی آنها باشد از این رو نیاز به مشارکت خود مردم و سایر ارگان های دولتی داریم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول