اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری استان مرکزی:

نیازمند گسترش دفاتر گردشگری در استان مرکزی هستیم

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از کمبود فعالیت دفاتر گردشگری در استان خبر داد.

نیازمند گسترش دفاتر گردشگری در استان مرکزی هستیم
مجتبی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر 32 دفتر گردشگری در استان فعالیت دارند که سه دفتر اخیرا در شهرهای اراک، ساوه و شازند راه‌اندازی شده‌اند.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی دفاتر گردشگری نقش اساسی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ‌با بیان اینکه در حال حاضر هتلینگ سفر در استان با کمبودهایی مواجه است، بیان داشت: میراث فرهنگی  و گردشگری استان به دنبال این است که شرایطی را فراهم سازد تا عمده‌فروشی تور در استان راه‌اندازی شود.
رضوانی با بیان اینکه امروز دفاتر گردشگری استان از تهران خرید کرده  و نسبت به فروش آن در استان اقدام می‌کنند، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا دفاتر گردشگری خود نسبت به تشکیل کنسرسیوم اقدام کرده و عمده‌فروشی کنند.
وی ادامه داد: گردشگری  صنعتی و تاریخی با توجه به وجود مفاخر و مشاهیر فراوان در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان در این زمینه دست به فعالیت زد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی    با بیان اینکه دفاتر گردشگری می‌توانند با نمادسازی از شخصیت‌های برجسته نسبت به علاقمند کردن مردم به این نوع گردشگری گام‌های موثری بردارند، گفت: ما امروز به شدت نیازمند نمادسازی هستیم، چراکه نمادسازی موجب علاقمندسازی مردم می‌شود.
رضوانی افزود: استان مرکزی به شدت از ضعف نمادسازی رنج می‌برد و این در حالی است که این استان منبعی سرشار و غنی از شخصیت‌های برجسته‌ای چون امام خمینی(ره)، مرحوم آیت‌اله اراکی، مصدق، امیرکبیر، قائم‌مقام فراهانی، میرزا حسن آشتیانی و ... است.
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری حضور جوانان و بانوان می‌تواند مفید به فایده باشد، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری به حضور جوانان و بانوان علاقمند و با انگیزه به شدت نیاز دارد و از همکاری این ظرفیت‌ها در بخش گردشگری به خوبی استقبال می‌کند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی     بیان داشت: اخیرا یک دفتر خدمات مسافرتی با هدف برگزاری تورهای داخلی و خارجی و فروش سفر در شهر ساوه، یک مرکز در شهر اراک و یک مرکز در شهر شازند راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول