اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی:

اورامان قطب اصلی گردشگری کردستان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اورامان قطب اصلی گردشگری کردستان است، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان اشتغال پایدار را در این منطقه به دنبال دارد.

اورامان قطب اصلی گردشگری کردستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ،‌اقبال محمدی ظهر امروز در کنگره هورامان‌شناسی در اورامان تخت، اظهار داشت: هورامان به خاطر طبیعت و جغرافیای خاصی که دارد یکی از قطب‌های اصلی جاذب گردشگری است و لذا باید با ارائه اعتبارات لازم زیرساخت‌های لازم توسعه گردشگری در این منطقه فراهم شود.
وی بر شناسایی بیشتر منابع و ظرفیت‌های مناطق اورامانات تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین کنگره‌ها و برنامه‌هایی یکی از راه‌های اصلی شناساندن فرهیختگان و اندیشمندان اورامانات به مردم است که باید بیش از پیش مورد  توجه متولیان امور قرار بگیرد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس، بیان کرد: اورامان و تمدن اورامی از قرن هفتم  با برگزاری آئین‌ها و مراسم‌های مختلف از جمله عروسی  پیرشالیار شناخته می‌شود که به راستی آداب و رسوم موجود در آئین‌ها و برنامه‌های مختلف همواره استقلال و خودکفایی مردم این منطقه را در همه ابعاد زندگی اجتماعی مشخص می‌کند.
محمدی حفظ آثار، فرهنگ و تمدن اورامان را وظیفه خطیر مسئولان دانست، اورامانی که از هه‌لبجه و بیاره عراق شروع می‌شود و به ژاوه‌‌‌رود و کامیاران می‌رسد و احیای فرهنگ و تمدن اسلامی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به گفته وی ادبیات و دستور زبان اورامی و تمامیت قواعد دستوری آن گواه تکامل این زبان است که امیدواریم نه تنها آن را حفظ کنیم بلکه واژه‌های منسوخ این زبان را نیز دوباره احیا کنیم.
انتهای پیام/خ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول