اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رامسر:

زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: بسیاری از گردشگران در روستاها سکنی می‌گیرند و به همین دلیل باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستاها تقویت شود.

زیرساخت‌های گردشگری روستاها تقویت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، شامگاه دوشنبه نشست مشترک بخشداران استان مازندران با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آب و فاضلاب روستایی، مدیرکل دفتر امور روستایی، فرماندار رامسر، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و بخشداران استان مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.
فرماندار رامسر در این مراسم گفت: امروز فرصت خدمت‌گزاری به مردم در اختیار ما مدیران قرار گرفته و ما باید تمام توان‌مان را در راستای خدمت‌رسانی درست به مردم بکار گیریم.
محمدصالح رضاخانی افزود: بخشداران در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارند زیرا وظیفه آنان خدمت و رسیدگی به امور روستاییان و محرومان است که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری نیز است.
فرماندار  رامسر در ادامه با بیان اینکه استان مازندران یک استان گردشگرپذیر است، تصریح کرد: بسیاری از گردشگران در روستاها سکنی می‌گیرند و به همین دلیل باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستاها تقویت شود.
رضاخانی در پایان سخنان خود شناخت ظرفیت‌ها و سپس برنامه‌ریزی و اجرایی کردن آن را از ملزومات تقویت روستاها دانست.
ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار مرکزی رامسر نیز در این مراسم عنوان کرد: دهیارها نقش ارزنده‌ای را در روستا ایفا می‌کنند و برای داشتن روستایی فعال و هدفمند تعیین و تقویت چارت بخشداری لازم بوده زیرا بخشداری‌ها مراکز ساماندهی روستاها هستند.
وی یادآور شد: آموزش در روستاها باید در بعدهای مختلف انجام شود و انتظارات ما نیز باید به‌گوش روستاییان برسد و در انجام این امر مهم  صدا و سیما و رسانه می‌تواند در قالب فیلم‌های آموزشی ٰمیان برنامه‌های تلویزیونی و مستند بسیار تاثیرگذار باشد.
این مسئول در بخش دیگر سخنان خود از مدیرکل دفتر امور روستایی به‌عنوان یک مدیر پروژه‌ای یاد کرد و گفت: در غرب مازندران به‌ویژه رامسر که به ‌عنوان شهرستان گردشگری، طبیعت‌گردی و گردشگری الکترونیک معروف است، اعتباراتی که به آن اختصاص داده می‌شود، باید ملی باشد زیرا اعتباری که اکنون برای آن دیده می‌شود ویژه ساکنان ثابت آن است و برای جمعیت شناور اعتباری پیش‌بینی نمی‌شود و همین امر موجب ایجاد چالش‌هایی برای مدیران رامسر می‌شود.
شیرود عشوریان درباره طرح تفکیک زباله از مبدا خاطرنشان کرد: اگر دهیاری‌ها 50 درصد اعتبار خود را هم  در این امر مصرف کنند، باز هم ارزش بیشتری دارد و روستای راجوب رامسر به‌عنوان روستای پایلوت طرح تفکیک زباله از مبدا ثابت کرده است که می‌توان زباله را مهار کرد.
وی همچنین خطاب به مدیران ادارات اذعان داشت: بحث مشارکت دادن روستاییان در امور عمرانی بسیار خوب است، اما ادارات نیز در قبال این مشارکت روستاییان باید به آنان خدمات خوبی ارائه دهند و این طور نباشد که فقط از آنان مشارکت بگیرند. 
بخشدار مرکزی رامسر از امور مخابرات و راه و ترابری در روستاها انتقاد کرد و از مسئولان خواست تا درباره خدمات‌رسانی این دو ارگان به روستاها توجه بیشتری کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول