اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران:

گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: طی سال‌های آینده گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود.

گردشگری نخستین صنعت پول‌ساز جهان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، اسدالله محمدپور شامگاه دوشنبه در نشست مشترک بخشداران استان مازندران در رامسر اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری در دنیا به‌عنوان سومین صنعت پول‌ساز دنیا مطرح است و 960 میلیارد تومان گردش مالی این صنعت در دنیا بوده که در سال‌های آتی به‌عنوان نخستین صنعت پول ساز جهان مطرح می‌شود.
وی عنوان کرد: جاذبه‌های خدادادی در کشور ایران بسیار زیاد است و استان‌های شمالی در داشتن این مواهب خدادادی در ایران اول بوده و به‌ویژه مازندران و به ویژه رامسر سرآمد جاذبه‌های گردشگری خدادادی است و ما با داشتن این همه نعمت در بخش جذب توریست، باید بیشتر از این کار کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: هیچ جای دنیا، محل مناسبی  به‌جز ایران برای تفریح اسلامی وجود ندارد و استان مازندران بیشترین آمار را در جذب توریست‌های عرب مسلمان را دارد و در واقع می‌توان گفت مازندران می‌تواند قطب گردشگری جهان اسلام شود.
این مسئول برنامه‌ریزی سفر از مبدا را یکی از مسایل مهم در فرهنگ درست گردشگری دانست و اضافه کرد: بر اساس آسیب‌شناسی که سازمان میراث فرهنگی در امر مسافرت انجام داده، فرهنگ سفر در کشور ما یک فرهنگ سفر گروهی همراه با تور نیست و این مهم باید به‌عنوان نکته حایز اهمیت در برنامه‌ریزی سفر از مبدا مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه خطاب به بخشداران بیان داشت: بخشداران در حوزه کاری خود باید ظرفیت‌های گردشگری را شناسایی و به ما اعلام کنند تا بتوانیم اعتبارات استانی را به آنان اختصاص دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های مهم استان است، اذعان داشت: در حال حاضر ارزان‌ترین تسهیلات بانکی به صنایع دستی خانگی واگذار می‌شود و بانک‌ها نیز متعهد شدند ظرف 10 روز پس از ارائه طرح و تقاضای وام آن را به متقاضی تسهیلات پرداخت کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول