اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

مقدمات واگذاری مناطق گردشگری ارسباران بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از بررسی مقدمات واگذاری مناطق گردشگری ارسباران به منطقه آزاد ارس خبر داد.

مقدمات واگذاری مناطق گردشگری ارسباران بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، بیوک رئیسی در نشست بررسی وضعیت ذخیره‌گاه‌های زیست کره کشور با اشاره به سیاست‌های سازمان متبوعه مبنی بر واگذاری تصدی گری زون بندی‌های تفرجی و گردشگری مناطق حفاظت شده به بخش خصوصی و علاقه‌مندان حقوقی و حقیقی اظهار داشت: مقدمات واگذاری مناطق گردشگری ارسباران به منطقه آزاد ارس مورد بررسی است.
وی ضمن نفی تقابل حفاظت از مناطق با منابع جوامع محلی تاکید کرد: در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست باید معیشت‌های جایگزین مانند اکوتوریسم، صنایع دستی و راهنمای طبیعت گردی رونق یافته و مورد حمایت دستگاه‌های مسئول دیگر قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر منطقه حفاظت شده ارسباران به عنوان یکی از10 ذخیره‌گاه زیست کره کشور گفت: این منطقه با حفظ بالاترین پایداری در مقابل تعارضات و تغییرات کاربری و ارتقای شاخص‌های حفاظتی و کنترلی به عنوان الگوی مناسبی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره محسوب می‌شود که 35 سال سابقه ثبت در یونسکو را دارد.
رئیسی با اشاره به تعریف ذخیره‌گاه‌های زیست کره که باید معیشت در جوامع محلی نیز به عنوان اصل غیرقابل انکار در آن لحاظ شوند، اضافه کرد: با تعامل مناسب با دستگاه‌های مسئول و مردمان ساکن مرز منطقه ضمن ایجاد زیر ساخت و بسترهای رفاهی و معیشتی برای مردم و افزایش جاده‌های مراسلاتی در داخل منطقه، سیمای طبیعی و ارزش های حفاظتی ذخیره گاه کاملا دست نخورده باقی مانده است.
وی از گروه‌های زیست محیطی و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان خواست در صورت علاقه‌مندی به حضور در این عرصه، پیشنهاد خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه کنند. 
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول