اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کردستان خبر داد:

تسریع در اجرای طرح توسعه محور گردشگری قشلاق - گریزه

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: همزمان با توسعه همه جانبه در سطح استان به زودی اجرای طرح گردشگری محور قشلاق به گریزه در شهر سنندج و چند طرح دیگر عملیاتی می‌شود.

تسریع در اجرای طرح توسعه محور گردشگری قشلاق - گریزه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اردوان نوسودی اظهار داشت: به دلیل نگاه ویژه دولت به بحث گردشگری و توریست در استان و با اهتمام ویژه استاندار کردستان، تکمیل و احداث چند طرح مهم گردشگری از جمله محور قشلاق ـ گریزه، ساماندهی حاشیه رودخانه سقز و نوسازی بافت قدیمی محله سرتپوله شهر سنندج در اولویت برنامه‌های عمرانی استان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این راستا و به منظور تسریع در روند اجرای این کار عظیم عمرانی اخیرا با همکاری یک شرکت بین‌المللی 4u نقشه جامع طرح‌های مورد اشاره تدوین شده و امیدورایم به زودی با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، شاهد پیشرفت در اجرای این پروژه‌ها باشیم.
نوسودی خاطرنشان کرد: طرح اقامتی، رفاهی و گردشگری محور قشلاق به گریزه با مساحت بیش از 500 هکتار، پروژه تفریحی و گردشگری توسعه حاشیه رودخانه سقز با مساحت 110 هکتار و همچنین مرمت و بهسازی اماکن تاریخی هاجر خاتون، مشیر دیوان و  عمارت آصف در محله سرتپوله شهر سنندج از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام است.
وی یادآور شد: تکمیل و احداث این طرح‌ها اثرات فراوانی بر ارتقای شاخص‌های گردشگری در سطح استان داشته و موجب می‌شود استان کردستان در  منطقه غرب و در بین سایر استان‌های کشور کانون توجه گردشگران و مسافران شود.
نوسودی اعتبار اولیه این طرح‌ها را بیش از 9 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی کرد و گفت: متناسب با پیشرفت کار و در مراحل مختلف، اعتبار مورد نیاز نیز تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح‌ها سه تا پنج سال است و امیدواریم با همکاری مسئولان استان و تلاش مهندسین شرکت بین‌المللی 4u طرح‌های مذکور در زمان مقرر به بهره‌برداری برسند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول