اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تهیه طرح گردشگری اکوتوریسم کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تهیه طرح عملیاتی کردن گردشگری اکوتوریسم و سنتی در طول سال برای مناطق سردسیری و گرمسیری این استان ضروری است.

تهیه طرح گردشگری اکوتوریسم کهگیلویه و بویراحمد ضروری است
علی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تهیه طرح عملیاتی کردن گردشگری اکوتوریسم و سنتی در طول سال برای مناطق سردسیری و گرمسیر این استان بسیار ضروری است.
حیدری ابراز داشت: گردشگری مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی در این استان از ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای برخوردار است که در جنوب کشور بی‌نظیر و در کشور کم‌نظیر است و در تحلیل نقطه به نقطه این مکان‌های سیاحتی و زیارتی برای طبیعت گردی و  تورگردانی برنامه‌های ویژه می‌توان ارائه داد.
 وی با بیان اینکه علاوه بر قله‌های مرتفع دنا، مناطق مختلف حفاظت شده محیط زیست در این شهرستان و بیش از یک‌هزار موقعیت طبیعی، تاریخی، مذهبی و گردشگری در این استان نیازمند برنامه‌ریزی، طرح اساسی و مبنایی برای گردشگری است، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال و درآمد در بخش گردشگری متولیان امر به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
 حیدری بیان کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های کلان سرمایه‌گذاری و اقتصادی برای تقویت بخش گردشگری هم برای مناطق سردسیر نسبت به ظرفیت‌های خاص آن و هم برای مناطق گرمسیری با توجه به مزیت‌های ویژه آن در دستور کار قرار گیرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه نقاط کشور از این ظرفیت و منابع برای رونق گردشگری این صنعت پاک برخوردار نیستند و اگر طرح جامع گردشگری بر مبنای اکوتوریسم در استان آماده شود در جذب و حمایت جدی از هر نوع سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان برنامه‌ای عمل کرد و امیدوار بود.
حیدری، وجود قبور مطهر 360 امامزاده در این استان را از مهمترین شرایط گردشگری معنوی استان برشمرد. 
به گفته وی، اگر بتوانیم در موضع اکوتوریسم با توجه به همه ظرفیت‌ها به‌خصوص طبیعت زیبا و بکر و همچنین مناظر زیبا و آب و هوا، سیستمی عمل کنیم هم مسئولان مربوطه استان و هم بخش خصوصی، آمادگی کامل پیدا می‌کنند تا با آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های تورگردان به‌خصوص در استان‌های هم‌جوار حلقه ارتباطی تورگردانی و گردشگری ایجاد کنند.
 معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید به‌دنبال این امر مهم باشیم که گردشگران استان‌های همجوار بتوانند همزمان از مناطق مختلف گردشگری و مناظر طبیعی این استان نیز بازدید کنند.
 وی ابراز داشت: گردشگران و تورهای خارجی بیشتر طبیعت‌گرد و مشتاق مناظر طبیعی، بکر و زیبا هستند و برای اقامتگاه آنها هم مکان‌های ساده و سنتی ولی استاندارد بیشتر جلب توجه می‌کند.
حیدری برپایی نمایشگاه، جشنواره و مراسم‌های مختلف سنتی و دایر کردن سایتی مخصوص برای شناخت و معرفی بیشتر مناظر گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد را هم ضروری دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول