اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث‌ فرهنگی البرز خبر داد:

افزایش مراکز گردشگری جاده چالوس / راه‌اندازی نخستین پایگاه گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از افزایش مراکز جذب گردشگر در جاده چالوس خبر داد.

افزایش مراکز گردشگری جاده چالوس / راه‌اندازی نخستین پایگاه گردشگری
محمد رضا پوینده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از نقاط بسیار زیبا و گردشگرپذیر کشورمان جاده کرج ـ چالوس است که سالانه صدها هزار خودرو از این محور برای رسیدن به استان‌های شمالی و یا استان تهران استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در نخستین ارزیابی‌ها به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه در طول مسیر این جاده محل‌های استانداردی که گردشگران بتوانند از آن برای توقف و بهره‌مندی بیشتر از زیبایی‌های طبیعی این محور و یا حتی استراحت استفاده کنند، زیاد نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: به همین دلیل ساخت چند پایگاه گردشگری در طول مسیر جاده چالوس که در حوزه خدمات‌رسانی استان البرز قرار دارد، در اولویت کاری ما قرار گرفت.
پوینده تاکید کرد: این برنامه با هدف جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی و همچنین افزایش امکانات رفاهی برای گردشگران انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک با افزایش و اختصاص اعتبارات مالی لازم،‌ بتوانیم پروژه‌های عمرانی خود را به طور کامل اجرا کنیم.

راه‌اندازی نخستین پایگاه گردشگری در جاده چالوس

وی در ادامه از راه‌اندازی نخستین پایگاه گردشگری در جاده چالوس خبر داد و گفت: این پایگاه که دارای امکانات رفاهی مناسبی است با همکاری بخشداری و شهرداری آسارای کرج در حدود 40 کیلومتری شهرستان کرج احداث شده است.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، نخستین پایگاه گردشگری جاده چالوس در محیطی به مساحت 800 متر مربع بنا شده و دارای امکانات رفاهی و گردشگری استاندار است.
پوینده همچنین از تلاش برای احداث دو پایگاه دیگر در همین جاده توریستی خبر داد و گفت: هم اکنون نیز مراحل اجرایی ساخت دو پایگاه در محور کرج – چالوس در دست انجام است که با بهره‌برداری از آنها، بخش مهمی از کمبودهای رفاهی در این منطقه برطرف خواهد شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با افزایش همکاری‌های میان دستگاهی و همچنین بخش خصوصی طرح‌هایی که برای جذب گردشگر در استان البرز در دست اجرا است، هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول