اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تحقق ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال جاری بعید است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی توسط دولت تا پایان سال جاری بعید است.

تحقق ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال جاری بعید است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: با این حال حرکت دولت به سمت افزایش میزان کارآفرینی قابل ستایش است.
وی هزینه ایجاد هر شغل در بخش صنعت را بین 500 تا 600 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: همین امر و کمبود اعتبارات موجود بر بعید بودن تحقق این موضوع می‌افزاید.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این موضوع و کمبود اعتبارات، اگر دولت به نصف این میزان نیز برسد، کاری بزرگ انجام داده است.
وی میزان کارآفرینی رئیس‌جمهور را نیز بسیار بالا برشمرد و اعلام کرد: در همین راستا اعتبارات نیز در این زمینه باید افزایش یابد.
هاشمی با تأکید بر این مطلب که برای بهبود و منفعت صنعت تولید در کشور باید ظرفیت‌های نیمه تمام هر چه سریع‌تر تکمیل شود، اظهار داشت: این امر هم به اشتغال کمک نموده و هم واحدهای تولیدی از مشکلات موجود رهایی می‌یابند.
وی سوال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت را به دلیل برآورده نشدن کمک‌های دولت در اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها به بخش منتخب و بهبود وضعیت واردات و صادرات دانست و عنوان کرد: تاکنون از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تنها هزار و 100 میلیارد تومان به صاحبان صنایع تسهیلات مورد نظر پرداخت شده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این میزان تنها 20درصد مبلغ گفته شده است، یادآور شد: تنها در طول شش ماه باید 2400 میلیارد تومان به این امر اختصاص می‌یافت که این کار محقق نشد.
وی ادامه داد: در محل صندوق توسعه‌های ملی باید تاکنون 100 هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و معدنی کشور پرداخت می‌شد که تا به حال رقم اندکی به این امر اختصاص پیدا کرده است.
هاشمی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی حمایتی قاطع از تولیدکنندگان دارد، بیان داشت: در همین راستا ادغام وزارت‌خانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن نیز با همین رویکرد انجام شده است.
وی گفت: همچنین از زمان تأسیس وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت دیگر هیچ توجیه برای وجود ناهماهنگی‌ها بین دو بخش تولید و بازرگانی نباید وجود داشته باشد.
نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر توپ برنامه‌ریزی واردات در میدان وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول