اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی خبر داد:

ایجاد 2900 شغل در دشتی

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار دشتی گفت: در سال جاری برای دو هزار و 902 نفر در این شهرستان شغل ایجاد می‌شود.

ایجاد 2900 شغل در دشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، علی زارعی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دشتی اظهار داشت: تاکنون از مجموع تعهدات شهرستان دشتی در بحث اشتغال 70 درصد آن محقق شده است و تا پایان سال جاری این امر به طور کامل تحقق می‌یابد.
وی یادآورشد: 17 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 959 میلیون ریال به تصویب رسید که برای 30 نفر در بخش‌های کشاورزی، حمل و نقل و خدمات بهزیستی شغل ایجاد می‌شود.
زارعی تصریح کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری که به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است باید با همت و تلاش مضاعف سعی کنیم در شهرستان با ایجاد اشتغال از توسعه فقر در جامعه کارگری جلو گیری کنیم.
وی با تاکید بر جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای که سرخط توسعه و پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: بدیهی است تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری به تلاش و همت تمام فعالان و دست‌اندرکاران و همچنین مردم نیاز دارد تا ما را در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در برنامه یاری کند.
زارعی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام( ص) مبنی بر اینکه ارزش هر کس به چیز یا کار هنری است که آن را نیک می‌داند و انجام می‌دهد، افزود: انسان هر کاری که انجام می‌دهد باید رضایتمندی خدا در آن باشد.
وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در صورتی که طرح و برنامه‌ای مفید در مورد ایجاد اشتغال دارند، ارائه دهند تا در سفر چهارم هیئت دولت به استان بوشهر مورد بررسی قرار گیرد.
زارعی به طرح‌های توسعه یافته در دشتی اشاره کرد و یادآورشد: در بخش‌های کشاورزی، عمران، صنعت و معدن، نفت و گاز تلاش‌هایی صورت گرفته که جای تقدیر است.
مسئول خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خورموج نیز در این نشست گفت: برای 308 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد در سال جاری برای مشاغل خانگی از محل قرض‌الحسنه بانکی شغل ایجاد می‌شود.
نصرالله قریشی افزود: برای ایجاد شغل به مشاغلین خانگی مبلغ 50 میلیون ریال و قرض‌الحسنه بانکی 100 میلیون ریال اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: برای خودکفایی و اشتغال مبلغ  20 میلیون تومان پرداخت می‌شود که مبلغ 10 میلیون توسط اعتبارت کمیته و مبلغ 10 میلیون تومان نیز توسط بانک‌های عامل پرداخت و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.
قریشی گفت: از اعتبارات امدادی تا سقف 100 میلیون ریال برای ایجاد اشتغال وام به افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود.
وی با تقدیر از همکاری تمام بانک‌ها در شهرستان گفت: در سال گذشته تنها بانکی که از پنج طرح ما با یک طرح موافقت کرد، بانک صادرات بود اما امسال تمام بانک‌ها از طرح‌های ما حمایت کردند.
قریشی گفت: در صورت درخواست مبلغ دو میلیون تومان وام به زنان و مردان بالای 70 سال در سال جاری به نام کارانگیزی وام پرداخت می‌شود.
وی از بانک‌ها خواست نسبت به پرداخت وام به افراد تحت پوشش سختگیری نکرده و نسبت به جذب سرمایه اعلام شده مساعدت کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول