اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال در نظر داریم با کمک دولت و مساعدت بانک‌ها، زمینه ایجاد 300 هزار فرصت شغلی را در کشور فراهم سازیم.

300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین انواری ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی هزار و 110 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شجره طیبه‌ای است که در طول سه دهه گذشته میوه‌های فراوانی را عرضه داشته است که تمام آن به برکت وجود انفاس قدسی امام راحل است.
وی ادامه داد: افرادی که با وجود استعدادهای بسیار بالا، زمینه بروز و ظهور آن را نداشتند در پرتو وجود امام و رهبری این استعدادها را بارور کردند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از افرادی که در بخش‌های مختلف کشور فعالیت می‌کنند از خانواده‌های محرومی بودند که مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفتند.
انواری افزود: امام خمینی(ره) زمانی که مبانی دینی و فقه شیعی نظام را بنیان گذاشتند، انسجامی در اصول و ارزش‌هایی که در کتاب‌ها وجود داشته اما در جریان عمل محقق نشده بود، ایجاد کردند و جمهوری اسلامی را براساس مردم سالاری دینی و اصل ولایت‌ فقیه بنا نهادند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) منشا خدمات بالایی در نظام است، تصریح کرد: در 14 اسفند سال 57، 20 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این شجره طیبه بنیان‌ نهاده و زمینه بروز و ظهور آن فراهم شد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه نگاه و دیدگاه امام راحل در صدور فرمان تاسیس کمیته امداد به دوردست‌ها بود، گفت: امروز که کشورهای منطقه به پا خواسته و در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند، نیازمند الگوی جمهوری اسلامی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان هستند.
به گفته انواری، در یک مبارزه که مبنای حرکت خودجوش مردم براساس مبانی اسلامی است، رسیدگی به اقشار ضعیف و عموم مردم جز اصول حرکت است.
وی تصریح کرد: نگاه بلند و تیزبین امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب این نقطه را مورد نظر داشت که برای جهانی شدن اسلام باید تدارک لازم فراهم شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه حفظ حرمت و عزت خانواده‌های نیازمند در اولویت است، گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که افرادی را که به دلایل مختلف دچار فقر می‌شوند مورد حمایت قرار دهد و آنها را توانمند سازد.
انواری بیان کرد: توانمندسازی فکری و حرفه‌ای برای اشتغال خانواده‌های زیرپوشش مورد نظر است و اصل بر این موضوع است که باید مهارت‌های لازم توسط این افراد کسب شود تا بتوانند روی پای خود بایستند.
وی خاطرنشان کرد: در کمیته امداد امام خمینی(ره) اصل بر شناسایی استعدادها، آموزش و در اختیار قرار دادن سرمایه برای فعال ساختن این استعدادها است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: شناخت استعدادها و مهارت‌آموزی برای انتقال استعدادها از قوه به فعل جز برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.
انواری برگزاری جشن خودکفایی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد را جشن همت بالا و شکرگزاری به درگاه خداوند خواند و گفت: این جشن باید زمینه‌ای برای افرادی که خود را باور ندارند، الگوسازی کند.
وی گفت: امسال در نظر داریم با کمک دولت و مساعدت بانک‌ها، زمینه ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در کشور را فراهم ساخته و خودباوری را به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) القا کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول