اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از سال 85 تاکنون صورت گرفت؛

ایجاد شغل برای 1117 نفر در دشتی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دشتی گفت: از سال 85 تا کنون بالغ بر سه میلیارد تومان به تعاونی‌های تحت پوشش تسهیلات پرداخت و برای هزار و 117 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

ایجاد شغل برای 1117 نفر در دشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حسین خالقی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان اظهار داشت: در چند سال گذشته به ویژه در دولت‌های نهم و دهم بخش تعاون جهش‌های خوبی داشته است و با عنایت و توجهات مقام معظم رهبری به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم توسعه به سهم 25 درصد از اقتصاد کشور دست می‌یابد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دشتی افزود: در این شهرستان  427 تعاونی وجود دارد که از این تعداد 279 تعاونی فعال، 25 تعاونی غیر فعال و 123 تعاونی در دست اجراست.
خالقی یادآورشد: از سال 85 تا کنون بالغ بر سه میلیارد تومان به تعاونی‌های تحت پوشش تسهیلات پرداخت و برای هزار و 117 نفر نیز شغل ایجاد شده است.
وی به مسائل و مشکلات تعاونی اشاره کرد و گفت: دسترسی نداشتن به مواد اولیه، دسترسی نداشتن به بازار فروش، فرسودگی ماشین آلات، نبود فروشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان بوشهر برای فروش تولید و فقدان نقدینگی از جمله مشکلات تعاونی‌هاست.
خالقی اضافه کرد: در شهرستان دشتی 65 تعاونی بانوان فعالیت می‌کنند که در بخش گلخانه‌ای و فرش دستبافت دو تعاونی در کشور مقام برتر را کسب کردند.
وی یادآورشد: در بخش اشتغال از مجموع دو هزار و 902 نفر سهمیه شهرستان دشتی تاکنون برای 538 نفر شغل ایجاد شده است که این غیر از آمار در حوزه مسکن روستایی و مسکن و شهرسازی است که تاکنون در سامانه ثبت نشده‌اند.
خالقی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا اشتغالی که ایجاد می‌کنند در سامانه ثبت کنند.
وی یادآورشد: یکی از وظایف واحد کاریابی ما ثبت‌نام و معرفی جویندگان کار به شرکت‌های اشتغال است ولی در بعضی از ادارات بدون هماهنگی با ما این کار صورت می‌گیرد که جا دارد شرکت‌های خدماتی در طول سال برای جذب نیروی انسانی با این اداره همکاری کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول