اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خروج 80 هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی؛

200 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با خروج 80 هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، 200 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

200 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد امید، ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی هزار و 110 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش شعار آغاز دهه چهارم عمر مجموعه امداد امام خمینی(ره) است.
وی ادامه داد: امروز اگر مددجویی به کمیته امداد امام خمینی(ره) مراجعه می‌کند از او در رابطه با امکانات موجود و توانمندی‌های وی سوال می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در گذشته کار پذیرش امداد بر اساس ناتوانی افراد طرح‌ر‌یزی می‌شد و عدم امکانات موجود مورد نظر بود، اما در حال حاضر گرایش کمیته امداد امام خمینی(ره) به این سمت است که چه نوع امکاناتی در خانواده نیازمند وجود دارد.
امید با بیان اینکه نگاه جدید امداد به نقاط قوت خانواده‌های زیرپوشش است، تصریح کرد: گرایش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری به سمت توانمندسازی خانواده‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموعه امداد عرصه توانمندی صرفا در مجموعه اشتغال اتفاق نمی‌افتد، کار فرهنگی کمیته امداد نیز نوعی توانمندی است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 100 هزار دانشجو و 800 هزار دانش‌آموز در حال حاضر در کشور از مجموعه خانواده امداد امام خمینی(ره) مشغول به تحصیل بوده و کمیته امداد هزینه‌های ‌تحصیل آنها را پرداخت می‌کند که این خود یک نوع توانمندی فکری و فرهنگی است.
امید گفت: تجربه کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث توانمندی از مرزهای کشور فراتر رفته است و کشورهای همسایه و دوردست تجربه جمهوری اسلامی را در زمینه توانمندسازی مطالبه کرده‌اند.
وی تصریح کرد: با خروج 80 هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، 200 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: امروز انتقال تجربیات ارزشمند توانمندسازی در عرصه‌های مختلف از سوی کشورهای مختلف از کمیته امداد امام خمینی(ره) خواسته می‌شود.
امید در ادامه گفت: در سال جاری دولت هدف‌گذاری بزرگی در عرصه اشتغال کشور آغاز کرد و آن ایجاد 2.5میلیون شغل است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد که آمادگی ایجاد 500 هزار شغل را دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کمیته امداد پذیرفت که ایجاد 250 هزار شغل را در سال جاری اجرایی کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعهد کمیته امداد استان قم به استانداری در زمینه ایجاد شغل 500 فقره بوده که این نهاد توانسته است 1000 شغل ایجاد کند.
امید تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اجرایی کردن هدف بزرگ خود که ایجاد 250 هزار شغل است، ساز و کارهای جدیدی تعریف کرده است.
وی بیان کرد: در گذشته تسهیلات وام به یک نفر از اعضای خانواده تعلق می‌گرفت اما امسال به تمام اعضای خانواده تسهیلات پرداخت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش سقف تسهیلات از 8 میلیون تومان به 20 میلیون تومان، دریافت تسهیلات درگذشته مانع دریافت مجدد آن نیست و ... از جمله حمایت‌های صورت گرفته به منظور توانمندسازی خانواده‌ها است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول