اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

آمادگی بستر اشتغال مهم‌تر از خود شغل است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: آماده‌سازی بستر و زمینه اشتغال مهم‌تر از اشتغال است زیرا اگر این بسترهای مناسب ایجاد شود اشتغال خود به ‌خود ایجاد می‌شود.

آمادگی بستر اشتغال مهم‌تر از خود شغل است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دهمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری نهاوند اظهار داشت: نهاوند جزو نخستین شهرستان‌هایی است که با تلاش و جدیت مدیران دستگاه‌های اجرایی توانسته است 9 درصد بیش از تعهد ایجاد اشتغال را که باید تا پایان سال انجام دهد، محقق کند.
وی با اشاره به ایجاد بیش از 8 هزار و 843 شغل در هفت ماهه دیگر امسال در نهاوند افزود: این در حالیست که تعهد ایجاد اشتغال سال 90 در نهاوند تعداد 8 هزار و 105 شغل است که 109 درصد محقق شده است.
فرماندار نهاوند با اشاره به مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد، تصریح کرد: آماده‌سازی بستر و زمینه اشتغال مهم‌تر از اشتغال است زیرا اگر این بسترهای مناسب ایجاد شود اشتغال خودبه‌خود ایجاد می‌شود.
وی از ایجاد 5 هزار و 113 شغل در بخش مسکن و 3 هزار و 730 شغل در بخش غیر مسکن در نهاوند از ابتدای سال تاکنون خبر داد و بیان کرد: نسبت ایجاد اشتغال تعهد شده در هفت ماه نخست امسال 187 درصد است که باید طبق تعهدی که داده‌ایم در نهاوند طی این مدت ماهیانه حدود 115 نفر ایجاد اشتغال می‌شد در حالی که طی هفت ماهه گذشته هر ماه حدود 127 شغل در نهاوند ایجاد شده که رضایت‌بخش است.
زارعی‌کوشا توجه به مشاغل خانگی و بسترهای مطلوب و مناسب اشتغال‌زا در روستاها را با توجه به جمعیت روستایی نهاوند که در مقایسه با جمعیت شهری از تعداد نفرات بیشتری برخوردار هستند را مهم خواند و تأکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های اشتغال‌زا در روستاها وظیفه دهیاران، بخش‌داران و اعضای شوراهای اسلامی است که باید به سرعت و بدون فوت وقت راه‌های مناسب و اثرگذار در روستاها را شناخت و به دبیرخانه کارگروه اعلام کرد.
وی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد گاوداری 10 هزار رأسی در نهاوند امسال خبر داد و تصریح کرد: جهاد کشاورزی و تعاون باید مساعدت لازم و اثربخش را با سرمایه‌گذاران به خصوص کسانی که در بخش دامداری و کشاورزی مایل به سرمایه گذاری هستند داشته باشند.
فرماندار نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: امسال صنایع و معادن با 609 شغل و جهاد با 650 شغل بیشترین آمار ایجاد اشتغال در نهاوند را تاکنون داشته‌اند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول