اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد:

ایجاد ۲۰ هزار شغل برای مددجویان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: تا کنون 20 هزار شغل برای مددجویان این استان فراهم شده است.

ایجاد ۲۰ هزار شغل برای مددجویان اردبیل
بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 32 هزار خانوار در قالب 72 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از بیش از 35 نوع خدمت این نهاد مردمی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل یکی از این خدمات را ایجاد اشتغال برای مددجویان اعلام کرد و افزود: در این راستا 20 هزار نفر از خانوارهای زیر پوشش را با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بلند مدت شاغل کردیم و به صورت مستمر نیز کارهای آنان را پیگیری می‌کنیم تا به استقلال اقتصادی دست یابند.
این مسئول ادامه داد: هفت هزار مورد از این خانوارها خودکفا شده و با اجرای طرح‌های اشتغالزایی حداقل درآمد ماهانه را کسب می‌کنند و دیگر نیازی به دریافت ماهانه کمیته امداد ندارند.
زلالی به تلاش کمیته امداد در راستای افزایش رقم اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا تنها خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت از نظر توان جسمی و مالی را هدایت کرده و کمک‌های خود را به آنان معطوف کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل یادآور شد: در راستای اشتغالزایی مددجویان با دادن وام‌های کارگشایی در راستای ایجاد حرفه‌های کوچک و مفید و ایجاد انگیزه برای مددجویان اقدام کردیم که سقف این وام‌ها یک میلیون تومان بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار و 600 وام با رقم یک میلیارد و 658 میلیون و 300 هزار تومان در سطح استان اردبیل پرداخت کرده‌ایم.
زلالی همچنین به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با تقویت مشاغل خانگی با محوریت زنان سرپرست خانوار نیز قالیبافی را در روستاها راه‌اندازی کردیم که در این راستا نیز زنان روستایی و قالیباف استان اردبیل توانسته‌اند خودکفایی را در این حوزه محقق کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل تصریح کرد: با دادن مواد اولیه و اعتبارات اندک به این بخش، حمایت خود را از مشاغل خانگی آغاز کردیم و در سال‌های آینده در نظر داریم زنان روستایی را در این راستا به معنای واقعی خودکفا سازیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول