اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سروزیر ایالت سلانگور مالزی:

تحریم‌ها تأثیری در توسعه روابط ایران و مالزی ندارد

خبرگزاری فارس: سروزیر ایالت سلانگور مالزی گفت: حضور ما در قزوین نشان می‌دهد که تحریم‌های بین‌المللی در کار ما تأثیر ندارد و در خصوص تبادلات مالی نیز بین دو کشور مشکلی وجود ندارد.

تحریم‌ها تأثیری در توسعه روابط ایران و مالزی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالخالد ابراهیم شنبه شب در نشست خبری که در سالن باغستان برگزار شد، بیان کرد: من افتخار می‌کنم که توانستم با تیم خود به قزوین آیم و هدف ما از سفر به قزوین این بود که به شناخت بیشتری از این استان در زمینه‌های بازرگانی، تجاری و دیگر زمینه‌ها برسیم.
وی ادامه داد: نتیجه دیدار ما بسیار سازنده بود و فرصت داشتیم که بحث بسیار سازنده، نتیجه‌گرا و عملگرا با اتاق بازرگانی و استانداری قزوین داشته باشیم.
سروزیر ایالت سلانگور مالزی اضافه کرد: ما در این سفر توانستیم از کارخانه مپنا دیدن کنیم که در زمینه توربین فعالیت می‌کند و در دنیا تنها چهار کارخانه در زمینه توربین تولید انرژی فعال است که یکی از کارخانه‌ها، مپنا است.
وی عنوان کرد: ما از مرکز تولید ژلاتین حلال بازدید کردیم و بازدید دیگر ما از آپادانا سرام بود که از لحاظ مهارت‌های ساخت، کیفیت سرامیک و تجهیزات رباتیکی برای ما جالب بود و سپس از پارک علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازدید داشتیم که توانستیم موارد جدیدی را از فارغ‌التحصیلان جوان این دانشگاه بیاموزیم.
عبدالخالد ابراهیم اعلام کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) این پتانسیل را دارد که در حد جهانی معرفی شود به ویژه در بخش نانوتکنولوژی و ما خوشحال هستیم که قرار است تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و اتاق بازرگانی قزوین امضا کنیم که این موضوع باعث می‌شود در آینده جلسات بیشتری داشته و همکاری بیشتری در همه زمینه‌ها داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای در دست امضا بین دانشگاه یونی سل ایالت سلانگور مالزی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد تاکستان است.
سروزیر ایالت سلانگور مالزی یادآور شد: استان قزوین این پتانسیل را دارد که خیلی چیزها را در زمینه تکنولوژی، صنعت و توریسم به دنیا ارائه دهند.
وی اعلام کرد: ما در تهران نمایندگی تجاری برای سرمایه‌گذاری و کسانی را داریم که برای آوردن سرمایه‌گذاران مالزیایی به ایران هماهنگی می‌کنند، البته ما می‌خواهیم بیشتر مشارکت‌ها بین قزوین و سلانگو باشد تا ایران و مالزی زیرا اینها دروازه‌هایی برای مشارکت بیشتر دو کشور هستند.
عبدالخالد ابراهیم افزود: استان قزوین و ایالت سلانگور از صنعتی‌ترین استان‌های ایران و مالزی هستند و فعالیت‌های تجاری و صنعتی ما در آینده نزدیک بین قزوین و سلانگور مستقیم‌تر خواهد شد.
وی تأکید کرد: ما می‌خواهیم بروکراسی و مسائل فرمالیته را کمتر کرده تا بتوانیم عمیق‌تر و علمی‌تر به مسائل خود بپردازیم و کاری که ما برای عملی‌تر شدن تفاهم‌نامه‌ها می‌کنیم این است که خود شرکت‌ها و اتحادیه‌های سرمایه‌گذاری با یکدیگر ارتباط مستقیم داشته و اینگونه در زمان نیز صرفه‌جوئی شده و کار به نتیجه عملی‌تر می‌رسد.
سروزیر ایالت سلانگور مالزی در خصوص خواهرخواندگی قزوین و سلانگور گفت: خواهرخواندگی یا برادرخواندگی موجب جذب بیشتر توریست بین ایران و مالزی شده و اینکه توریست‌ها سریع‌تر وارد ایران شوند.
وی در ادامه در خصوص عدم توجه کشور مالزی به تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: اینکه ما اینجا هستیم نشان می‌دهد که تحریم‌های بین‌المللی در کار ما تأثیر ندارد و در خصوص تبادلات مالی، ما مشکلی نداریم و تبادلات دو کشور می‌تواند از طریق بانک گسترش اسلامی صورت گیرد.
عبدالخالد ابراهیم تصریح کرد: همچنین در خصوص موضوع نانو نیاز به زمان است که باید جزئی‌تر موضوع بررسی شود و نه تنها در خصوص نانو بلکه در رابطه با ابداعات در استان علاقمند هستیم بیشتر بدانیم و علاقمند هستیم محققان و دانشمندان خود را به قزوین آوریم تا به درک عمیق‌تری به آنچه مشاهده کرده‌ایم، برسند و از ایران نیز دانشمندان را به مالزی دعوت کنیم تا از اختراعات و ابداعات ما بازدید کرده و هر دو طرف این ابداعات و اختراعات را به بازار تجاری و مصرف عام مردم منتقل کنند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول