اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراحی و تولید موتور دیزلی 357 سدی در مقابل تحریم‌ها

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور موتور دیزلی 357 در شرکت ایدم طراحی و تولید شد.

طراحی و تولید موتور دیزلی 357 سدی در مقابل تحریم‌ها
به گزار ش خبرگزاری فارس از تبریز، معصوم نجفیان مدیر عامل شرکت ایدم ظهر امروز در مراسم آغاز تولید انبوه این محصول گفت: با توجه به واردات نوع مشابه این موتور و تحریم‌های صورت گرفته طی سال گذشته محققان و مهندسان واحد تحقیقات و توسعه ایدم مصمم شدند تا نسبت به داخلی سازی این محصول اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در همین راستا موتور 355 به عنوان بیس اولیه کار ارتقا یافت و با افزایش توان آن از 200 اسب بخار به 300 اسب به عنوان محصول 357 امروز تولید انبوه آن آغاز شد.
نجفیان با اشاره به اینکه این محصول با توجه به توان و قابلیت، جایگزین موتور 457 می‌شود، گفت: این موتور 80 درصد داخلی‌سازی شده و از نظر آلایندگی تولید دوده مونوکسید کربن آن 9 برابر و هیدروکسید کربن نسوخته پنج برابر کاهش یافته و در مصرف سوخت نیز 1.8 لیتر در آن کاهش صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در هر شیفت کاری 30 دستگاه از موتور 357 تولید و در اختیار تولید کنندگان خودروهای سنگین از جمله ایران خودرو دیزل قرار می‌گیرد.
نجفیان از تایید این محصول در شرکت توف آلمان خبر داد و گفت: تست جاده‌ای، دوام و استحکام، آلایندگی و ... همگی توسط این موسسه جهانی آلمان انجام شده است.
این مدیر سازمان گسترش درباره بحث‌های اقتصادی موتور 357 نیز گفت: با تولید این محصول سالانه از خروج ارز معادل 9 هزار و 600 یورو به ازاء هر موتور جلوگیری می‌شود.
وی سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید این محصول را نزدیک به 45 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این میزان سرمایه‌گذاری حدودا 6 میلیارد ریال نیز از امکانات و خطوط تولیدی موجود شرکت ایدم استفاده شده است.
نجفیان اضافه کرد: بازگشت سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای تولید موتور 357 در طی چهار سال ممکن خواهد شد و حاشیه سود این سرمایه‌گذاری هم 15 درصد پیش‌بینی می‌شود.
شرکت ایدم در سال 1350 به بهره‌برداری رسیده و سهامدارن اصلی این شرکت ایران خودرو دیزل، دایم آلمان و ایران خودرو به ترتیب با 47.5، 30 و 22.5 درصد می‌باشند که در حال حاضر بیش از پنج نوع موتور دیزلی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول