اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی مطرح کرد:

ساخت 44 جکت و سکوی دریایی توسط متخصصان ایرانی تا سال 91/تحریم را بی‌اثر کردیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از ساخت 44 جکت و سکوی دریایی توسط متخصصان ایرانی تا سال 91 با وجود تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی خبر داد.

ساخت 44 جکت و سکوی دریایی توسط متخصصان ایرانی تا سال 91/تحریم را بی‌اثر کردیم
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، علی طاهری‌مطلق عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از سکوهای دریایی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با صراحت باید عنوان کنم که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر انجام کارهای بزرگ متخصصان داخلی در تحقق اهداف برنامه‌های صنعت دریایی بخش انرژی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت توانایی و عزم جدی متخصصان داخلی علاوه بر اینکه در عمق آب‌های خلیج فارس توانسته‌ایم جکت‌ها و سکوهای ایرانی را نصب کنیم بلکه در چند نقطه جهان نیز در حال انجام اینگونه کارهای بزرگ هستیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در ادامه با اشاره به رشد چند برابری ساخت سکوها و جکت‌های دریایی در این شرکت در مدت کوتاه اخیر تصریح کرد: در 17 سال گذشته 34 جکت و 20 سکو دراین شرکت ساخته شده؛ این در حالی است که از سال گذشته تا نیمه نخست سال آینده بر اساس برنامه قرار است 32 جکت و 12 سکوی دیگر در این شرکت ساخته شود.
طاهری مطلق افزود: این میزان پروژه نشان از توانایی متخصصان ایرانی در انجام کارهای بزرگ است که امیدواریم شاهد شکوفایی روزافزون صنعت دریایی در بخش انرژی باشیم.
وی در ادامه ارزش پروژه‌های در دست اجرا را بیش از 9 میلیارد دلار عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای بخش دریایی فازهای 9 و 10، 14، 15 و 16، 17 و 18، 19، 20 و پروژه میدان نفتی فروزان، از جمله پروژه‌ای این شرکت است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی‌با اشاره به اینکه در سه سال آینده بایستی با اندازه 15 سال فعالیت گذشته شرکت کار انجام داد خاطرنشان کرد: در سه سال آینده باید 70 هزار تن فعالیت در این شرکت انجام شود که این موضوع بسیار بزرگی در صنعت ساخت و نصب تاسیسات دریایی است.
وی ادامه داد: از سال گذشته تا اواخر سال آینده باید یک ‌هزار و 200 کیلومتر دیگر لوله گذاری از سوی این شرکت در عمق آب‌های خلیج فارس در منطقه پارس جنوبی انجام شود.
طاهری مطلق وی در ادامه به لزوم اسفاده از ظرفیت نیروی انسانی منطقه در کارهای این شرکت اشاره و تصریح کرد: برنامه جدی ما همواره تاکید بر استفاده از نیروهای بومی است مگر این که بنا بر ضرورت و با توجه به نیاز شرکت مجبور باشیم برای بکارگیری برخی تخصص‌ها از نیروهای غیربومی استفاده شود.
وی با اشاره به افزایش کارهای در حال انجام در پارس جنوبی بعد از بازدید رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی در منطقه ویژه پارس جنوبی، انگیزه و فرهنگ جهادی در این منطقه برای اجرای پرشتاب پروژه‌ها افزایش دوچندان یافته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی  از اجرای اکثر طرح‌های پارس جنوبی توسط این شرکت خبر داد و گفت: ساخت سکوها، لوله‌ها و دیگر تجهیزات برخی از فازهای این میدان مشترک به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واگذار شده است.
وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها و فشارها هیچ گونه مشکلی برای تامین تجهیزات موردنیاز سکوها و تجهیزات در دست ساخت شرکت وجود ندارد و در حد امکان از همه ظرفیت‌های داخل و خارج از شرکت برای اجرای پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.طاهری مطلق در پایان به اجرای پروژه‌های مختلف در سایر کشورها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کار ساخت و نصب لوله‌ها در میادین نفتی هند و ونزوئلا توسط این شرکت در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در دیگر کشورها نیز قراردادهای همکاری امضا کنیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول