اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

توجه به مدیریت قضایی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به نوع خاص مدیریت در سیستم قضایی گفت: توجه به مدیریت قضایی در سیستم قضایی از ضروریات است.

توجه به مدیریت قضایی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک اظهار داشت: بحث قضا در اسلام بسیار جدی است و به رعایت عدالت در آن سفارش شده است.
وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مباحث در سیستم قضایی امروز، مدیریت قضایی است چرا که با مدیریت قضایی توانمند و با برنامه می‌توان راندمان را بالا برد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: آنچه در سیستم قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، اجرای عدالت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مظفری بیان داشت: انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که رسیدگی به پرونده‌ها هم عادلانه صورت گیرد و هم از سرعت بالا و کیفیت مناسب برخوردار باشد.
وی ادامه داد: اجرای احکام نیز از موضوعاتی است که به مدیریت سیستم قضایی برمی‌گردد و مورد نظر و توجه مردم است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی اظهار داشت: طولانی بودن رسیدگی به پرونده و صدور احکام یکی از مهم‌ترین مشکلات دستگاه قضایی است که باید در راستای کاهش زمان رسیدگی و صدور احکام با دقت و حوصله تلاش کرد.
مظفری با اشاره به اینکه 50 درصد از پرونده‌های مهم در مرکز استان اتفاق می‌افتد، گفت: رسیدگی به بعضی از جرایم مدیران از خصیصه‌های دادگاه‌های انقلاب مرکز استان است.
وی در ادامه بیان داشت: دادگاه‌های خانواده یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه‌های قضایی است که پرونده‌های وارده‌ به این دادگاه به طرز سرسام‌آور  افزایش یافته است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: در هر شعبه در دادگاه‌های انقلاب 300 پرونده رسیدگی می‌شود که حجم بسیار بالایی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز گفت: رعایت عدل و عدالت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی اظهار داشت: توجه به نهاد خانواده از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی، اخلاقی و... می‌کاهد که در این راستا همه به ویژه روحانیت و مسئولان فرهنگی باید تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی تصریح کرد: در نظر گرفتن رضای خدا و اجرای دستورات الهی در امر خدمت‌رسانی به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد که مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.
رئیس‌کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: تغییر و اصلاح چارت تشکیلاتی دادسراهای استان از ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدعلی آذریان افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشتاز کشور در بحث اجرای اتوماسیون اداری است.
وی تصریح کرد: میزان ورودی‌های دادسراهای استان هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابند این در حالی است که این نیروها و چارت تشکیلی دادسراها از شش سال گذشته تاکنون هیچ افزایشی نیافته است.
گفتنی است در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم عبدالهی به عنوان رئیس جدید دادگا‌ه‌های عمومی و انقلاب اراک منصوب و از خدمات ارزشمند محمدعلی آذریان تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول