اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:

افزایش ورودی پرونده به دادگستری یزد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به روند افزایشی پرونده‌های ورودی به دادگستری این استان گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم جدی و همگانی است.

افزایش ورودی پرونده به دادگستری یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری صبح امروز در نشستی با حضور دادستان‌های سراسر استان یزد با اشاره به تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری به منظور جلوگیری از وقوع جرم اظهار داشت: تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه نشات گرفته از وظایف قانونی دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم است.
وی ادامه داد: با توجه به سیر نزولی پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی در نقاط مختلف کشور، جای این تشکیلات برای انجام وظیفه در دستگاه قضایی خالی بود.
حیدری همچنین با اشاره به اینکه در مدت کوتاه تشکیل این معاونت، اقدامات خوبی به منظور پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، بر کاهش ورودی پرونده‌ها تاکید کرد.
وی عنوان کرد: در طول سال جاری شاهد روند افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان بوده‌ایم که این امر بیانگر این است که پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم جدی است.
حیدری با بیان اینکه دادستان‌ها پیگیری و برخورد قاطعانه با رفتارهای مجرمانه در جامعه را هدایت می‌کنند، بیان کرد: دادستان‌ها باید ضمن حفظ اقتدار و استقلال دستگاه قضایی اعتماد مردم به این دستگاه را افزایش دهند.
رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: رعایت و مطالبه حقوق عمومی جامه بر عهده دادستان‌هاست و آنها طبق قانون مدعی‌العموم هستند و در قبال رفتارهای مجرمانه و ناهنجاری‌ها در جامعه مسئولیت دارند.
حیدری یکی از دلایل افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری را عدم آشنایی مردم به مسائل حقوقی ذکر کرد و افزود: آشنا نبودن مردم به قوانین باعث می‌شود آنها به خاطر اختلاف و مسائل جزئی و کم‌اهمیت به دادگستری مراجعه و تشکیل پرونده دهند.
وی برگزاری جلسات آموزشی برای مردم همچنین آشنا کردن آنها با مسائل حقوقی از طریق رسانه‌ها را زمینه خوبی برای پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش پرونده‌ها ورودی به دادگستری دانست.
حیدری توزیع بروشورهای حقوقی به زبان ساده برای مردم همچنین مشاوره دادن آنها در مسائل حقوقی و کیفری و هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان کرد.
وی همچنین تاکید کرد: باید تا جایی که مقدور است در پرونده‌های قضایی صلح و سازش را دنبال کرد.
حیدری افزود: افزایش بهره‌وری در دستگاه قضایی در سایه اخلاق نیکو و درایت قابل تحقق است.
وی بر نظارت دادستان‌ها بر کار ضابطان قوه قضائیه برای رعایت حقوق مردم و اعتماد آنها تاکید کرد.
دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم اقدامات گسترده و کار زیادی می‌طلبد، گفت: دادستان‌ها با توجه به اینکه با مشکلات حوزه‌های قضایی خود آشنا هستند می‌تواند برای پیشگیری از وقوع جرم پیشنهاداتی ارائه دهند تا وقوع جرم در حوزه‌های مربوطه کاهش یابد.
جمال قضاوتی خاطرنشان کرد: پیشنهادات ارائه شده در این زمینه باید کارشناسانه و عملی باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول