اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

تلاش دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: همه تلاش و توان پرسنل اداری و قضایی دادگستری در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

تلاش دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در همایش پیشگیری از لغزش‌های اجتماعی با اشاره به تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه اظهار داشت: این معاونت یک نهاد نوپاست که به منظور پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف دستگاه قضائی در قانون است، تشکیل شده است.
وی افزود: تشکیل این معاونت در دستگاه قضائی از ضروریات به شمار می‌رود و افراد مومن و متعهدی جذب این معاونت شده‌اند که امیدواریم منشاء خیر و برکت برای دستگاه قضائی باشند.
حیدری خاطرنشان کرد: همه تلاش و توان پرسنل اداری و قضائی دادگستری در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است که امیدواریم بتوانیم اهداف قرآن و نظام اسلامی را در این زمینه به منصه ظهور برسانیم.
حجت‌الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه نیز با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید از دو جنبه مد نظر قرار گیرد جنبه اول وجود زمینه جرم و جنایت در انسان‌هاست که اقتضای زمینی بودن و زندگی در این کره خاکی است و این طبیعی است.
وی افزود: اختلافات و گوناگونی خلقت زمینه‌ساز این‌گونه جرائم است که در این راستا باید تمام نهادهای جامعه نظیر رسانه‌ها، آموزش و پرورش، آموزش عالی و.... دست به دست هم بدهند و ضمن استوار کردن اعتقادات و ارزش‌های جامعه، از وقوع جرائم جلوگیری کنند.
نقویان با اشاره به جنبه دوم وقوع جرم در جامعه اظهار داشت: در برخی موارد برخی از مشکلات و اعمال انسان‌ها نظیر مشکلات مالی، اجتماعی، کاری و ... باعث وقوع جرائم می‌شود و این مقتضای طبیعت نیست.
وی تصریح کرد: در این زمینه نیز باید زمینه‌های وقوع جرائم را از بین برد و با برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم و آسیب‌شناسی اجتماعی، ریشه فساد و جرم را خشکاند.
نقویان با تأکید بر اینکه همه ما در قبال جامعه اسلامی مسئول هستیم، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرمول و روش خاص خود را دارد که باید درست اجرا شود تا از وقوع مجدد جرم جلوگیری کند.
وی افزود: افرادی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند باید مهارت‌های لازم را داشته باشند تا از این طریق بتوانیم یک جامعه پاک و آرام و عاری از هر گونه جرم و جنایت داشته باشیم.
این همایش با حضور کارکنان دستگاه قضایی استان یزد در دادگستری این استان برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول