اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

48 درصد پرونده‌های دادگستری خراسان شمالی مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 48 درصد پرونده‌های قدیمی که زمان تشکیل آنان مربوط به قبل از مهر ماه سال گذشته است، رسیدگی و مختومه شده‌اند.

48 درصد پرونده‌های دادگستری خراسان شمالی مختومه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمد کیخسروی اظهار داشت: با برنامه ریزی دقیق سعی می‌کنیم شمار پرونده‌های قدیمی را تا پایان سال جاری به حداقل میزان ممکن برسانیم.
وی افزود: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه روند رسیدگی طولانی در پرونده‌ها قابل قبول نیست، لذا به تمامی روسای دادگستری‌ها تاکید شده تا رسیدگی به پرونده‌های مسن را در اولویت کاری خود قرار دهند و با مدیریت منسجم و جامع به سرعت تکلیف این پرونده‌ها مشخص شود تا به زودی شاهد حذف این پرونده‌ها در تمام حوزه‌های قضایی استان باشیم  که گام بلندی در مسیر رفع اطاله دادرسی و رضایتمندی از دستگاه قضایی خواهد بود.
کیخسروی تصریح کرد: در بعضی پرونده‌ها مثلاً پرونده‌هایی که مربوط به قتل و یا سرقت است تا زمانی که عاملان قتل و یا سارقین شناسایی و دستگیر نشوند امکان مختومه کردن پرونده وجود ندارد، بنابراین احتمال طولانی شدن چنین پرونده‌هایی وجود دارد.
وی اظهار داشت: دادگستری استان پس از بخشنامه ریاست وقت قوه قضائیه در خصوص پرونده‌های مانده قبل از سال 86، کمتر از یک سال توانست تعداد 260 پرونده موضوع بخشنامه را به 10 پرونده تقلیل دهند و هم اکنون نیز این تعداد به 3 پرونده کاهش پیدا کرده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تعداد پرونده‌های مانده را تاکنون 848 پرونده اعلام کرد و گفت: 403 پرونده مربوط به سال گذشته، 386 پرونده مربوط به سال 88، 56 پرونده مربوط به سال 87 و 3 پرونده مربوط به قبل از سال 86 است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در ابتدای سال تعداد این پرونده‌ها یک هزار و 629 پرونده بوده که با تلاش مجدانه پرسنل قضایی و اداری مجموعه قضایی استان، این تعداد به نصف تقلیل یافته است و حدود 50 درصد از پرونده‌های مانده مختومه شده که با برنامه ریزی دقیق و پیگیری‌های لازم سعی می‌کنیم شمار پرونده‌های قدیمی را تا پایان سال جاری به حداقل میزان ممکن برسانیم.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول