اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

67 پست قضایی ‌دادگستری استان زنجان خالی است / رتبه چهارم را در صلح و سازش پرونده‌ها داریم

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه 67 پست قضایی و 468 پست کارمندی در مجموعه دادگستری این استان‌‌ خالی است در عین حال گفت: رتبه چهارم را صلح و سازش پرونده‌ها داریم.

67 پست قضایی ‌دادگستری استان زنجان خالی است / رتبه چهارم را در صلح و سازش پرونده‌ها داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی شامگاه چهارشنبه در دیدار قضات، کارکنان دستگاه قضایی و مسئولان شوراهای حل اختلاف استان زنجان با رئیس قوه قضائیه در سالن همایش‌های بین‌المللی بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان، آماری از پرونده‌های مختومه در عدالتخانه این استان،‌ اظهار کرد: 128 هزار و 378 پرونده در سال گذشته مختومه شده است که این مقدار 99 درصد از پرونده‌های ورودی به محاکم دادگستری استان است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در صلح و سازش پرونده‌ها رتبه چهارم کشوری را دارد، افزود: در چهار ماه امسال 45 هزار و 860 فقره پرونده وارد دادگستری استان شده است که بیش از 44 هزار فقره آن مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از امنیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: استان همچنین در پایین بودن میزان جرائم جزو بهترین استان‌های کشور است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان خواستگاه تشیع و مکتب جعفری، دیار عالمان فرهیخته، پایتخت شور و شعور حسینی، سرزمین غواصان دریادل و سرداران سرافراز است، ادامه داد: مردم استان زنجان عاشق دین و ولایی و عالم پرورند.
گل‌محمدی با اشاره به فرهیختگان استان زنجان، گفت: علامه حلی، شیخ شهاب‌الدین سهروردی، علامه هیدجی، موسوی طارمی و در عصر حاضر آیت‌الله شبیری زنجانی، ‌آیت‌الله حسینی، استاد روزبه و شهید مجید شهریاری نشان می‌دهد این خطه دانشمند و عالم‌پرور است.
وی در ادامه به وضعیت دستگاه قضایی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: 106 قاضی با 508 کارمند مشغول خدمات‌رسانی به مردم استان هستند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان خطر نشان کرد: 67 پست قضایی و 468 پست کارمندی در مجموعه دادگستری استان زنجان خالی است.
وی با اشاره به اینکه ملاقات‌های مردمی به طور منظم و بدون یک تعطیلی در روزهای یکشنبه توسط رئیس دادگستری استان و به طور روزانه توسط معاونان و مسئولان که مشغله کمتری دارند، انجام می‌شود، ابراز داشت: اتز ابتدای سال تا کنون، مسئولان بیش از 150 بار از زندان‌ها بازدید کردند که اگر روزهای تعطیل حذف شوند روزانه یک قاضی از زندان‌ها بازدید داشته‌است.
گل‌محمدی، تصریح کرد: بیشترین آمار پرونده‌های جزایی ضرب و جرح، سرقت، توهین و مواد مخدر است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان از برترین انجمن‌های کشور هستند که در حمایت از خانواده زندانیان نیازمند فعالیت می‌کند، گفت: ستاد دیه استان زنجان در سال گذشته 18 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری کرده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال نیز 6.5 میلیارد ریال تاکنون توسط این ستاد جمع آوری شده است.
این مقام مسئول در استان زنجان تصریح کرد: تاکنون از این طریق 443 زندانی آزاد شده است.
وی به مرگ‌های غیر طبیعی استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جمع کل مرگ‌های غیر‌طبیعی شامل سوختگی، گاز گرفتگی، برق گرفتگی،‌ تصادفات و مانند اینهاست که در استان زنجان در سال گذشته 626 مورد بوده است که 3.4 درصد نسبت به سال قبل از آن دارد.
وی در ادامه خدمات ارائه شده به کارکنان دادگستری استان اشاره کرد و افزود: یک هزار و 500 وام بانکی خرید مسکن، خرید لوازم منزل، خرید خودرو به کارکنان ارائه شده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری از استان‌های پیشرو هستیم، ادامه داد: آموزش قضات و کارکنان به حضور اساتید به طور منظم برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: واحد دانشگاه جامع علمی کاربردی در دادگستری استان راه اندازی شده و بیش از 600 دانشجو در سه رشته تحصیلی مشغول تحصیل هستند و بیشتر اساتید آن از قضات دادگستری هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول