اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

تقویت شوراهای حل اختلاف اساس برنامه‌های دادگستری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تقویت شوراهای حل اختلاف و پیشگیری از وقوع جرم از برنامه‌های اداره کل دادگستری استان اردبیل بوده و در کنار این کار تلاش می‌شود احترام به قانون در وجود مردم پرورش یابد.

تقویت شوراهای حل اختلاف اساس برنامه‌های دادگستری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری خلخال غلامعلی رضایی در جلسه تودیع و معارفه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خلخال اظهار داشت: جایگاه قاضی در اسلام و نظام اسلامی ایران جایگاهی بسیار سنگین، خطیر و پرمسئولیت بوده و شخصی که به عنوان قاضی انتخاب می‌شود باید شان و منزلت این جایگاه را با تمام جوانب آن حفظ کند.
وی افزود: احیای حقوق عامه جامعه وظیفه بسیار سختی است که به عهده قوه قضائیه و قاضی گذاشته شده و این وظیفه در همه حال باید به نحوه احسن انجام شود.
رئیس شورای قضائی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه قضایی کاملا متفاوت از دستگاه اجرایی است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی ایران براساس اصل 57 قانون اساسی قوای سه‌گانه به طور مستقل از هم دیگر و زیر نظر مقام معظم رهبری و ولایت فقیه انجام وظیفه می‌‌کنند.
رضائی گفت: احکام صادره از سوی قضات کاملا با شجاعت و شهامت صورت گرفته و هیچ کس به هیچ شرایطی حق دخالت در صدور احکام قاضی را ندارد.
وی تصریح کرد: مردم خلخال از عملکرد دادگستری و دادسرای خلخال راضی هستند و تنها نارضایتی مردم از طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و کمبود قاضی در دادگستری خلخال بوده که این مشکل نیز با افزایش یک قاضی مرتفع شده است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه به دلایل مختلفی یک قاضی نباید بیش از سه سال در یک منطقه ساکن باشد تغییر و تحول در مدیریت دادگستری و دادسرای استان را یک امر طبیعی برای استفاده از تجربیات قضات در مناطق مختلف استان ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم امام جمعه خلخال نیز امر قضاوت در اسلام را امری بسیار خطیر و مهم دانست که همواره مورد تاکید اولیای الهی و پیامبران به ویژه دین اسلام قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام امیر رشتبری گفت: حتی در جوامع غیردینی برقراری عدالت از ضروریات زندگی مردم بوده و داشتن امنیت از شرایط توسعه و بهره‌مندی مردم از مواهب حکومت در یک جامعه است.
در پایان این مراسم از تلاش 9 ساله علیرضا قادری دادستان قبلی خلخال تجلیل و علی رمضان‌پور بازپرس سابق خلخال به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب خلخال معرفی شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول