اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه پلیس راه لرستان:

تصادفات فوتی در لرستان 23 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پلیس راه لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال تصادفات فوتی در لرستان 23 درصد کاهش یافت.

تصادفات فوتی در لرستان 23 درصد کاهش یافت
هویدا تزار امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: علاوه بر کاهش آمار تصادفات فوتی در شش ماهه نخست سال‌جاری تصادفات منجر به جرح نیز 29 درصد و تصادفات خسارتی 20 درصد نسبت به سال گذشته در محورهای مواصلاتی لرستان کاهش داشته است.
وی علت کاهش تصادفات در محورهای لرستان را رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، تخلف کمتر، همکاری رانندگان با نیروهای پلیس، رعایت قوانین جدید رانندگی و .... عنوان کرد.
تزار یادآورشد: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، هشدارها و تذکرات ماموران پلیس راه و نیز رعایت سرعت مطمئنه منجر به کاهش سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی این استان شده است.
وی تصریح کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسائط نقلیه تضمین کننده سفرهای برون و درون شهری در سطح محورهای اصلی و فرعی است.
فرمانده قرارگاه پلیس راه لرستان گفت: ماموران پلیس راه لرستان به سامانه هوشمند هندتل مجهز شده‌اند.
تزار اظهار داشت: استان لرستان جزو 10 استان کشور است که این سامانه هوشمند در آن‌ها راه‌اندازی و فعال شده است.
وی کاهش اشتباهات ماموران راهنمایی و رانندگی در بحث جریمه‌ها را یکی از فایده‌های سیستم هوشمند هندتل عنوان کرد و افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی و نیز پلیس راه با استفاده از این سامانه تخلفات رانندگی را به صورت هوشمند در سامانه ثبت کرده و اعمال قانون می‌کنند.
فرمانده قرارگاه پلیس راه لرستان در ادامه با اشاره به اینکه اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی علاوه بر کاهش آمار تخلفات رانندگی، موجب کاهش سوانح و تلفات نیز شده است، گفت: از زمان آغاز اجرای این قانون از دهم اردیبهشت ماه امسال تاکنون، تخلفات رانندگی در سطح استان لرستان کاهش داشته است.
تزار از دادن نمره منفی به 21 رانند متخلف در لرستان خبرداد و گفت: در اجرای قانون جدید قوانین رانندگی 4 هزار و 988دستگاه خودرو متوقف، 3 هزار و 756 دستگاه موتور سیکلت متخلف نیز متوقف و به پارکینگ هدایت شده‌اند.
وی اظهار داشت: در این مدت 6 هزار و 790 راننده متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
تزار یادآورشد: در این مدت 378 هزار و 283فقره تخلف در سطح لرستان کنترل شده است.
فرمانده قرارگاه پلیس راه لرستان با بیان اینکه تمام تخلف رانندگان ثبت و ضبط می‌شود، گفت: در این مدت 21 راننده متخلف نمره منفی گرفته‌اند و گواهینامه آن‌ها تا سه ماه توقیف شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول