اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد:

اجرای طرح منظرسازی جاده‏های کشور برای کاهش تصادفات

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‏ای، حواشی جاده‏های کشور تحت اجرای طرح‏های منظرسازی قرار می‏گیرد.

اجرای طرح منظرسازی جاده‏های کشور برای کاهش تصادفات
شهریار افندی‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس یافته‏های محققان، منظرسازی یکی از راه‏های جلوگیری از خستگی رانندگان و به طبع آن کاهش آمار تلفات جاده‏ای محسوب می‏شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، واژگونی را در ردیف عمده دلایل تلفات سوانح رانندگی خواند و افزود: با در نظر گرفتن این مهم که واژگونی یکی از عمده دلایل تلفات تصادفات رانندگی محسوب می‏شود، سازمان راهداری، درختکاری حریم جاده‏های کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
افندی‌زاده با درخواست مساعدت از سایر نهادهای ذی‏ربط در این زمینه خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان راهداری در راستای اجرای طرح منظرسازی حواشی جاده‏های کشور نیازمند مساعدت‏های دیگر نهادهای ذی‏ربط خواهد بود.
رئیس سازمان راهداری کشور از آغاز این طرح در تمام نقاط کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح منظرسازی حریم جاده‏های کشور در نقاط مختلف مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: با ادامه این روند می‏توان امیدوار بود تا سال آینده درصد قابل توجهی از حریم جاده‏های کشور از طریق غرس نهال در قالب طرح منظرسازی تجهیز شود.
افندی‏زاده افزود: اجرای این طرح، علاوه بر کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‏ای، سفری خوش در کنار مناظری طبیعی و زیبا را برای هم‏وطنان به ارمغان خواهد آورد.
رئیس سازمان راهداری کشور گفت: توسعه بزرگراه‏ها و مسیرهای آزادراهی کشور از برنامه‏های مهم وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جاده‏ای است.
وی ادامه داد: توسعه مسیرهایی از این دست می‏تواند تصادفات رخ به رخ را تا حد قابل ملاحظه‏ای کاهش دهد.
افندی‏زاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی امیدوار است تا مشارکت بخش خصوصی در تبدیل راه‏های اصلی کشور به بزرگراه و مسیرهای آزادراهی جذب و در سایه این مهم خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش کیفیت آسفالت جاده‏های کشور را از برنامه‏های این نهاد خواند.
وی تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا مصالح به کار رفته در طرح‏های آسفالت‏ریزی همه راه‏های کشور از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
افندری‏زاده ادامه داد: علاوه بر این بر عملکرد و همچنین مصالح مورد استفاده شرکت‏های مجری طرح‏های آسفالت‏ریزی طرف قرارداد با سازمان راهداری کشور نیز دقت بیشتری مبذول داشته می‏شود.
رئیس سازمان راهداری کشور افزود: بازنگری در مصالح مورد استفاده در طرح‏های آسفالت‌ریزی در نهایت افزایش عمر این خدمات و کاهش هزینه‏های آتی را به دنبال دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول