اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد:

کاهش 30درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان رضوی ازکاهش 30درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری خبر داد.

کاهش 30درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری
به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، سردار بهمن امیری‌مقدم عصر امروز در دیدار پرسنل نیروی انتظامی با تولیت آستان قدس رضوی که در تالار آیینه حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که نیروی انتظامی در راستای رعایت قوانین راهنمایی در سطح شهرها صورت گرفته و در حال حاضر آمار فوتی‌ها ناشی تصادفات درون شهری در حدود30درصد کاهش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: بر این اساس همچنین و در تصادفات درون شهری  1700نفر کاهش تصادف جرحی داشته‌ایم.
سردار امیری همچنین در ادامه به کاهش تصادفات جاده‌ای در سطح جاده‌های استان اشاره داشت و گفت: با توجه به حضور سالانه 25میلیون زائر توجه به کاهش تصادفات در سطح جاده‌ها نیز از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی استان بود که بر این اساس و در تامین امنیت جاده‌های استان نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به اقدامت نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از وظایف نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر است که در این راستا نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی تا کنون عملیات‌های بسیاری داشته است که در برخی ازاین عملیات‌ها منجر به شهادت پرسنل نیز می‌شود.
امیری‌مقدم ادامه داد: با عملیات‌های نیروی‌انتظامی در حوزه مرزبانی استان بیش از 4تن و300 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
وی ورود نیروی انتظامی به مسائل فرهنگی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در حوزه فعالیت‌های پلیس فرهنگ‌سازی در سرفصل ماموریت‌های ذاتی این نهاد به عنوان یک تکلیف قرار داده نشده اما با توجه به اهمیت این امر پلیس در حوزه فرهنگ‌سازی نیز ورود پیدا کرده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز پلیس از مدرسه تا امنیت جاده‌ها و مرزها ورود پیدا کرده است وتمامی این حوزه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درارتباط با پلیس قدرتمند سعی به اجرای وظایف به بهترین شکل ممکن را دارد.

*برخورد قاطع پلیس با اشرار و اراذل و اوباش
وی با اشاره به اقدامات امنیتی پلیس در سطح جامعه گفت: امروز پلیس ونیروی انتظامی به منظور تامین امنیت جامعه برخورد قاطع با اشرار و اوباش و افرادی که مخل امنیت جامعه هستند را دارد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی بااشاره به برخوردهای پلیس در مقابله با شرارت های اشرار و اراذل و اوباش جامعه اظهارداشت:براین اساس تاکنون نیروی انتظامی استان اقدامات و عملیات های برای برخورد با این گونه افراد مخل جامعه داشته است.
امیری‌مقدم به یکی از عملیات‌های نیروی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: دراین عملیات یکی از افراد شرور که دو نفر را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
وی اظهار داشت: این فرد در بازجوی‌های خود اشاره داشت است که در نظر داشته ،تعداد 17نفر را به قتل برساند که با عملیات پلیس و دستگیری این فرد این تصمیم او بی‌نتیجه ماند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به عملکرد حضور خواهران در نیروی انتظامی اشاره داشت و گفت: در این حوزه نیز با شکل‌گیری کلانتری خواهران تاکنون و با اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته است مطلوب ارزیابی شده است.
امیری‌مقدم حضور پلیس مقتدر و متدین را یکی از خواسته‌های رهبری در دیدار ایشان از دانشکده علوم انتظامی مطرح کرد و گفت: بر این اساس رهبری اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز جامعه در حفظ امنیت عنوان کرده اند که این امر جز با حضور پلیس مقتدر و متدین امکان پذیر نیست.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی را از جمله رویکردهای این نهاد در تحقق پلیسی مقتدر و متدین عنوان کرد و افزود: حضور پرسنل نیروی انتظامی در دوره‌های بصیرت‌افزایی که با حضور روحانیون معظم نیروی انتظامی برگزار می‌شود رشد قابل توجهی داشته است.
امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان خراسان رضوی باید از هر جهت آمادگی لازم را داشته باشد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول