اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست امسال صورت گرفت؛

مرگ 210 شهروند یزدی بر اثر تصادف

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: طی شش ماه نخست سال جاری 210 شهروند یزدی جان خود را به دلیل تصادف از دست دادند.

مرگ 210 شهروند یزدی بر اثر تصادف
علی سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات در سطح معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری استان طی شش ماه نخست سال جاری 210 مورد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با موارد فوت شده ناشی از تصادفات در شش ماه نخست سال 89 کاهش چهار درصدی داشته است.
سلیمان‌پور عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه و میزان تردد در سطح استان، به نظر می‌رسد عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات شدید و منجر به فوت تا حدی تحت کنترل درآمده است.
این مسئول همچنین با اشاره به تصادفات جرحی در این مدت بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری 3 هزار و 829 پرونده به واسطه تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان یزد تشکیل شده است.
سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: مراجعه شهروندان استان یزد به دلیل تصادفات منجر به جرح در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 2.5 درصدی برخوردار بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار سقط قانونی در استان ابراز داشت: در شش ماه نخست سال جاری از بین مراجعان و متقاضیان ختم حاملگی به اداره کل پزشکی قانونی استان یزد، مجوز سقط جنین درمانی برای 36 نفر صادر شد.
سلیمان‌پور عنوان کرد: آمار صدور مجوز سقط درمانی در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی حدود 44 درصد برخوردار بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد با اشاره به شرایط صدور مجوز سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی بیان کرد: بر اساس قانون سقط درمانی مصوب مجلس شورای اسلامی در دهم خردادماه سال 84، در مواردی که بررسی‌های تخصصی حین بارداری نشان‌دهنده عقب‌ماندگی ذهنی جنین بوده و دلیل بر ناقص‌‌الخلقه بودن آن باشد و مراتب به تایید متخصص مرتبط برسد، به شرطی که سن جنین زیر چهار ماه باشد، مجوز سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی صادر می‌شود.
سلیمان‌پور ادامه داد: علاوه بر این در مواردی که مادر باردار مبتلا به بیماری خاصی باشد به نحوی که ادامه بارداری منجر به تشدید بیماری وی و در بردارنده خطر جانی در مادر باشد، به منظور حفظ جان مادر مجوز ختم حاملگی صادر می‌شود.
وی در پایان اذعان داشت: این مجوز در شرایطی صادر می‌شود که سن بارداری زیر 18.5 هفته باشد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول