اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهریور ماه؛

275 تصادف جاده‌ای در محورهای خراسان رضوی ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی از ثبت 275 تصادف جاده‌ای در محورهای بین شهری و روستایی این استان طی شهریور ماه خبر داد.

275 تصادف جاده‌ای در محورهای خراسان رضوی ثبت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی، سیدمحمد سیاسی اظهار داشت: مهم‌ترین دلایل بروز این تصادفات تخلفاتی چون نداشتن توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه بود که در مجموع سبب بروز 145 تصادف معادل 52.7 درصد از کل آمار شده‌ است.
وی گفت: 31 درصد تصادفات شهریور نیز بر اثر سه دلیل نداشتن رعایت حق تقدم، خستگی و خواب آلودگی و نبود توانایی در کنترل وسیله نقلیه روی داده است.
سیاسی مواردی چون تغییر مسیر ناگهانی، نداشتن حفظ فاصله مناسب، نقص فنی خودرو و حرکت در خلاف جهت به عنوان دیگر دلایل بروز تصادفات در این مدت اعلام کرد.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی با اشاره به وقوع 45.8 درصد تصادفات شهریور در حوزه سه شهرستان سبزوار، نیشابور و قوچان، افزود: این سه شهرستان با توجه به حجم بالای تردد دارای بیشترین آمار مجروحین نیز بوده‌اند.
وی با ابراز تاسف از وقوع این حوادث در آخرین روزهای فصل تابستان گفت: متاسفانه با وجود اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل راه و ترابری و پلیس راه استان برای افزایش سطح ایمنی در محورهای استان به ویژه دو مسیر پر تردد مشهد- نیشابور- سبزوار- کاهک و مشهد- چناران – قوچان- فاروج از جمله رفع نقاط پر خطر، نصب تابلو و علائم ایمنی، نصب تجهیزات هشداردهنده و تابلوهای پیام‌های ایمنی و گشت‌های 24 ساعته نظارتی باز هم شاهد کم توجهی رانندگان به قانون و نکات ایمنی و در نتیجه بروز حوادث ناگوار هستیم.
وی با اشاره به ثبت حدود یک میلیون و 900 هزار تخلف سرعت غیر مجاز در جاده‌های استان در شهریور ماه از رانندگان درخواست کرد با رعایت کامل قوانین و توجه به علائم هشداردهنده سفری ایمن و مطمئن را برای خود و همراهان رقم بزنند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول