اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:

سهم تقصیر اداره راه در 19 تصادف گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان از 19 سهم تقصیر اداره راه و یک فقره سهم تقصیر اداره برق در تصادفات جاده‌ای این استان خبر داد.

سهم تقصیر اداره راه در 19 تصادف گیلان
مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مشخص شدن سهم تقصیر راه، خودرو و راننده در تصادفات رانندگی اظهار داشت: اگر اداره‌های شهرداری، راه و ترابری یا خودروسازان طبق ماده 14 تبصره 3 قصوری داشته باشند، کارشناسان برای آنها سهم تقصیر قائل می‌شوند.
وی از 19 سهم تقصیر اداره راه و ترابری و یک فقره سهم تقصیر اداره برق در تصادفات جاده‌ای گیلان خبر داد و افزود: شورایی برای مشخص شدن سهم تقصیر عوامل تصادف‌های مهم در استان تشکیل شده و کارشناسان پلیس راه، حمل و نقل و پایانه‌ها و اداره راه و ترابری در آن عضو هستند.
جمشاد با بیان اینکه شورای مذکور سهم تقصیر راه، وسیله نقلیه و راننده را مشخص می‌کند، گفت: نقش تقصیر هر کدام از عوامل صورتجلسه شده و اگر عیبی در راه باشد آن قسمت برطرف می‌شود.
فرمانده پلیس راه گیلان به برنامه‌های 6 ماه دوم سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 500 مدرسه زیر پوشش آموزش سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان قرار گرفتند و امیدواریم این آموزش‌ها در تمام مدرسه‌های حاشیه راه‌های استان داده شود.
وی پلیس در صحنه را یکی از طرح‌های پلیس راه گیلان برشمرد و تصریح کرد: این طرح در حال اجراست.
جمشاد آموزش رانندگان و کنترل وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه بار و مسافر را از دیگر طرح‌های اجرایی پلیس راه گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: چالش بزرگ ما تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.
فرمانده پلیس راه گیلان بیشترین توجه را مربوط به کنترل تخلفات حادثه‌ساز خواند و افزود: بیش از 7 هزار موتورسیکلت تا کنون توقیف شدند.
وی با اشاره به کاهش 27 درصدی تلفات در محورهای فرعی گیلان در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته، اذعان داشت: 63 درصد تصادفات گیلان در راه‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد.
مجید جمشاد نقش راهوران محله را بسیار موثر ذکر کرد و گفت: گیلان بیش از 3 هزار کیلومتر راه روستایی دارد که 88 درصد آن آسفالته است.
این مسئول 31 درصد تلفات انسانی را ویژه موتورسیکلت سواران دانست و اضافه کرد: بیشترین تردد موتورسیکلت‌ها در معابر فرعی و روستایی است.
جمشاد تلفات عابران را 18 درصد تصادفات نامید و خاطرنشان کرد: 24 درصد تلفات انسانی به تصادفات خودرو با خودرو اختصاص دارد که به دلیل انحراف به چپ در معابر جداسازی نشده اتفاق می‌افتد.
فرمانده پلیس راه گیلان 22 درصد تلفات انسانی در حوادث جاده‌ای را به دلیل خروج خودرو از جاده، خواب آلودگی و سرعت اعلام کرد و افزود: تحلیل آمار تصادفات جاده‌ای گیلان در 6 ماه سال جاری نشان می‌دهد که 27 درصد فوتی‌ها در محل حادثه، 10 درصد حین انتقال و 63 درصد در مراکز درمانی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه 8 درصد از مجروحان حوادث جاده‌های اصلی گیلان فوت کردند، ابراز داشت: 11 درصد از مجروحان حوادث جاده‌های فرعی استان نیز کشته شدند.
جمشاد به فوت 18 درصد عابران پیاده اشاره کرد و یادآور شد: 7 درصد مجروحان موتورسوار و 10 درصد مجروحان تصادفات خروج از جاده نیز فوت کردند.
فرمانده پلیس راه گیلان نقش راهوران محله در کنترل عبور و مرور در جاده‌های فرعی و مناطق روستایی را مهم توصیف کرد و گفت: راهوران محله در ارتقای ایمنی ترافیک در جاده‌های فرعی و روستایی بسیار موثرند.
وی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها نفر در اثر حوادث جاده‌ای در جهان فوت می‌کنند، متذکر شد: سالانه به طور متوسط 22 هزار و 500 نفر در ایران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
جمشاد به معلولیت سالانه 200 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این امر نشان دهنده اهمیت راه‌های فرعی و روستایی است.
فرمانده پلیس راه گیلان عدم وجود تجهیزات لازم و مشکلات مهندسی راه‌های روستایی در حوادث رانندگی را موثر خواند و اذعان داشت: گیلان به دلیل بافت روستایی و شرایط ویژه جغرافیایی به عنوان پر تراکم‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول