اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسیر سنندج ـ مریوان؛

در یک تصادف رانندگی 9 نفر کشته و مجروح شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان کردستان از کشته و مجروح شدن 9 نفر از هموطنان بر اثر یک حادثه رانندگی در مسیر سنندج ـ مریوان خبر داد.

در یک تصادف رانندگی 9 نفر کشته و مجروح شدند
رمضان نادری در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای امسال و شناسایی 76 نقطه حادثه‌خیز و آشکارسازی این نقاط با نصب علائم هشدار دهنده افقی و عمودی بازهم شاهد حوادث ناگوار رانندگی در سطح جاده‌های مواصلاتی استان هستیم که بیشتر این حوادث نشأت گرفته از بی‌توجهی رانندگان استان به علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی افزود: امروز در جریان یک عمل غیراصولی و مغایر مقررات راهنمایی و رانندگی یک دستگاه پراید با سبقت غیرمجاز خویش موجب بروز یک حادثه ناگوار رانندگی در گردنه خروسه مابین شهرستان‌های سنندج و مریوان شد که متأسفانه براثر این تخلف یک دستگاه مینی‌بوس مملو از مسافر از مسیر منحرف و به داخل دره‌ای در مسیر سقوط کرد.
رئیس پلیس راه استان کردستان اعلام کرد: بر اثر این حادثه ناگوار 3 نفر از هموطنان متأسفانه جان خویش را از دست داده و 6 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
نادری خاطر نشان کرد: در سال جاری فعالیت‌های منسجمی برای کاهش میزان تصادفات در استان شکل‌گرفته است که از جمله می‌توان به بکار بردن تدابیر خاص پلیسی و عملی‌کردن راهکارهای مناسب و افزایش گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی اشاره کرد.
به گفته وی، این اقدامات بسترساز روند کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از آن است به گونه‌ای که هر ساله آمار کشته‌ها در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود و این جای خوشحالی دارد.
رئیس پلیس راه کردستان در ادامه به نقش رانندگان در کاهش تصادفات و کشته‌ها اشاره و تصریح کرد: عامل انسانی یکی از بارزترین عوامل دخیل در تصادفات است که رانندگان با رعایت قوانین و مقررات در کاهش کشته‌ها نقش موثری خواهند داشت.
وی نرم تصادفات در کشورهای همسایه را 5 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه خواند و با اظهار تأسف گفت: متاسفانه این میزان در ایران 32 کشته به ازای هر 10 هزار خودرو است که با همکاری رانندگان و دستگاه‌های مسئول این میزان را می‌توان کاهش داد.
رئیس پلیس راه کردستان تلاش پلیس راه را فراهم کردن بستری امن برای سفرهای به دور از خطر و تصادفات خواند و افزود: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن هر ساله رو به کاهش است و این گواهی بارز بر تلاش‌های پلیس راه و سایر دستگاه‌های مرتبط با جاده و مسافرت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول