اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شهریور ماه رخ داد؛

وقوع روزانه بیش از 5 تصادف در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: به طور میانگین طی شهریور ماه سال جاری، روزانه 5.5 تصادف در محورهای درون شهری قزوین اتفاق افتاده است.

وقوع روزانه بیش از 5 تصادف در قزوین
دانیال صمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در شهریور ماه سال جاری در محورهای درون شهری استان قزوین 172 فقره تصادف رُخ داده که 96 نفر فوت کرده‌اند.
وی ادامه داد: از میان این تصادفات 97 فقره جرحی بوده که 41 فقره مربوط به شهرستان قزوین و کمترین فقره با رقم 29 مورد به شهرستان البرز مربوط است.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در این حوادث 126 نفر مجروح شدند که بیشترین مجروح و کمترین تعداد مجروحان با اعداد 51 و 42 نفر به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قزوین و البرز بوده است.
وی اعلام کرد: در این ایام 72 فقره تصادف خسارتی نیز رُخ داده که بیشترین تعداد با 53 فقره در شهرستان قزوین و کمترین تعداد با 13 فقره مربوط به شهرستان بوئین ‌زهرا بوده است.
صمدی‌زاده خاطرنشان کرد: طی شهریور ماه سال جاری 54 فقره تصادف جرحی موتورسیکلت رخ داده است.
وی عنوان کرد: در این مدت 3 هزار و 185 دستگاه موتورسیکلت در استان قزوین توقیف شده که بیشترین توقیف با عدد 2 هزار و 71 دستگاه متعلق به شهرستان قزوین است.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: در این مدت سه فقره تصادفی فوتی موتورسیکلت رُخ داد که سه نفر در این تصادف‌ها کشته شدند، از این تعداد دو نفر در شهرستان قزوین و یک نفر در شهرستان البرز فوت کرده است.
وی یادآور شد: طی شهریور ماه 855 دستگاه خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف شد که بیشترین توقیف با 622 دستگاه در شهرستان قزوین و کمترین توقیف با 105 دستگاه در شهرستان البرز بوده است.
صمدی‌زاده با تأکید به لزوم رعایت مقررات با اشاره به توصیه‌های ترافیکی و رانندگی اظهار کرد: هر راننده باید به تنهایی پلیس خود باشد، صحبت با راننده موجب حواس پرتی او و حوادث ناگوار می‌شود بنابراین آرامش شرط نخست رانندگی است در نتیجه استرس و عصبانیت بروز حادثه را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: صبر و حوصله از ویژگی‌های شخصیتی یک راننده خوب محسوب می‌شود بنابراین بستن درست کمربند ایمنی، کار بسیار ساده‌ای است که بقای زندگی راننده و سرنشین را تضمین می‌کند چراکه نبستن کمربند حین رانندگی عواقب خطرناکی را به همراه دارد همچنین همیشه به یاد باید داشت در هنگام شب و تاریکی هوا با دقت بیشتری رانندگی شود.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین توضیح داد: هزینه مراقبت‌های بیمارستانی برای مصدومی که کمربند ایمنی را نبسته 50 درصد بیشتر از مصدومی است که کمربند ایمنی خود را بسته است، تحقیقات نشان می‌دهد در 70 درصد مواقعی که راننده خودرو کمربند ایمنی خود را نمی‌بندد؛ کودکانی هم که سرنشین این خودرو هستند کمربند خود را نمی‌بندند البته هنگام بستن کمربند ایمنی به سرنشین خود در صندلی جلو تذکر دهید که باید کمربند ایمنی خویش را ببندد زیرا خطری که متوجه او می‌شود، کمتر از خطری که متوجه راننده می‌شود، نیست.
وی افزود: لازم است رانندگان هنگام مشاهده آمبولانس و نیروهای پزشکی، راه را برای آنها باز کنند چراکه هر لحظه غفلت و تأخیر، عواقب خطرناکی را برای مصدومان و حادثه‌دیدگان به همراه دارد.
صمدی‌زاده اضافه کرد: احتیاط و خونسردی در رانندگی نشانه ترس یا کم تجربگی نیست بلکه نشانگر شخصیت و توانایی اخلاقی است؛ حرکت یک راننده موثرترین ابزار برای آموزش صحیح یا غلط فرزندان است.
وی خاطرنشان کرد: رانندگان باید هنگام بروز تصادفات در جاده، وسیله نقلیه خود را در محل ایمن و قابل رویت پارک کرده تا از تصادفات دیگر جلوگیری شود، پس از آن چراغ‌های چشمک زن (خطر) را برای اطلاع سایر راننده‌ها روشن کنند.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: حین رانندگی از استفاده داروهایی که باعث خواب آلودگی می‌شود باید خودداری شود، از سوار کردن افراد بیش از حد استاندارد خودداری همچنین از سوار کردن افراد خانواده‌ در پشت وانت بارها و کامیون‌ها حتی برای رسیدن به مسیرهای نزدیک نیز باید خودداری شود.
وی تصریح کرد: رانندگان برای سبقت گرفتن در راه‌ها در طول روز، با زدن تک بوق و در شب با دو بار روشن و خاموش کردن چراغ، به راننده جلویی علامت داده و در صورت باز بودن مسیر با روشن کردن چراغ راهنمای سمت چپ در محل‌های مجاز، با رعایت حق تقدم سبقت بگیرند.
صمدی‌زاده اعلام کرد: با رعایت سرعت مجاز از بروز حوادث رانندگی و ایجاد ترافیک جلوگیری شده و کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن و کاهش مصرف سوخت از نتایج مطلوب رانندگی با سرعت مجاز است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول