اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

غذاهای سنتی در قالبی مدرن عرضه شود

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: غذاهای متنوع بومی و سنتی که در گذشته در جامعه ما رواج داشت امروز باید در قالب‌های مدرن به جوانان عرضه شود.

غذاهای سنتی در قالبی مدرن عرضه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هاشم منتصری در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا اظهار داشت: امروزه میزان تولید و مصرف مواد غذایی بر اساس فرمول‌های قدیمی عرضه و تقاضا نیست، بلکه میزان تبلیغات است که بر عرضه و تقاضا برتری پیدا کرده و سلیقه‌های مردم بر اساس این تبلیغات هدایت می‌شود.
منتصری افزود: غذاهای سنتی با ژنتیک و شیوه زندگی ما متناسب است که به دلیل تبلیغات مستکبران در عرصه غذا، در حال حاضر شاهد از بین رفتن علاقه جوانان جامعه به این نوع غذاها هستیم و گرایش به مصرف غذاهایی که تبلیغ می‌شوند مانند فستفودها افزایش پیدا کرده است.
وی بیان داشت: غذاهای سنتی متناسب با فرهنگ ماست، به طور مثال برای خوردن آبگوشت که یک غذای سنتی است تمام اعضای خانواده باید دور یکدیگر جمع شوند اما برای مصرف غذایی مانند پیتزا هر کدام از اعضای خانواده به تنهایی به صرف غذا می‌پردازند که این مسئله با فرهنگ بومی ما هم‌خوانی ندارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بر این اساس مسئولان فنی کارخانه‌های صنایع غذایی باید فرمولاسیون‌های جدیدی ارائه دهند که هم با فرهنگ جامعه ما متناسب باشد و هم اینکه این غذاها با طعم و تنوع مناسب، مورد پسند جوانان و ذائقه‌های مختلف قرار گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: برای تحقق این امر مسئولان فرهنگی جامعه، روانشناسان، جامعه‌شناسان و سایر کارشناسان مربوطه با انجام آسیب‌شناسی لازم باید زمینه تغییر نگرش نسل جوان را به سمت غذاهای با کیفیت، سالم و ملی سوق دهند و رهنمودهای لازم را به متخصصان تغذیه و مسئولان و صاحبان صنایع غذایی ارائه کنند.
منتصری گفت: در این صورت ما خودمان ابداع کننده فرمولاسیون‌های جدید در صنایع غذایی می‌شویم و در غیر اینصورت فقط باید دنبال کننده فرهنگ‌های مهاجم باشیم که این مسئله یک بحران به وجود می‌آورد و در آینده اینکه چه غذایی را چگونه و به چه بهایی تولید کنیم را آنها برایمان مشخص می‌کنند.
این متخصص همچنین تصریح کرد: با همت و همدلی بین مسئولان مختلف نظارتی در سازمان‌های مختلف در استان فارس و صاحبان صنایع غذایی و مسئولان فنی کارخانجات، تولیدات فارس از جمله بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی تولیدی در کشور است.
منتصری بیان کرد: تمام فعالان در عرصه غذا در استان فارس آمادگی خود را برای تولید هرچه بیشتر، بهتر، سالم‌تر و اقتصادی‌تر مواد غذایی اعلام می‌کنند تا در راستای ریشه‌کنی گرسنگی، فقر و دسترسی بهتر و آسان‌تر تمام افراد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و تامین ایمنی و امنیت غذایی در این استان، کشور و جهان نقشی موثر داشته باشند.
در ادامه جمال رازقی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع تبدیلی استان فارس نیز گفت: اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی علوم پزشکی شیراز با برخوردهای علمی و منطقی با صنایع غذایی زمینه حل مشکلات این صنایع را در این استان فراهم کرده که این فعالیت اداره نظارت، قابل قدردانی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول