اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان:

کم‌کاری مسئولان به سلامت غذای مردم توجیه‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استان اصفهان گفت: کم‌کاری مسئولان به علت نگرش غلط مردم به بحث سلامت غذا توجیه‌پذیر نیست.

کم‌کاری مسئولان به سلامت غذای مردم توجیه‌پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی شامگاه یکشنبه در ششمین همایش ایمنی غذا و سلامت جامعه اظهار داشت: وظیفه نظام حاکم ایران، تأمین غذای سالم و ایجاد امنیت غذایی برای تمام افراد جامعه است که باید در این حوزه تمام تلاش خود را بکنند.
وی با بیان اینکه قرآن سفارش‌های زیادی در زمینه غذا و نوع مصرف آن و پرهیز از شکم‌بارگی و ولع داده است، افزود: نگرش غلط مردم به غذا هیچ تکلیفی را از مسئولان ساقط نمی‌کند و دلیلی بر کم‌کاری آنها نمی‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران باید این سه ضلع پاکی و سلامتی بیش از اقتصاد در نظر گرفته شود و استراتژی خود را بر این اساس قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه غذا یک مثلثی در اطراف خود دارد که باید با یکدیگر ارتباط متوازنی داشته باشد که سلامت، پاکی و اقتصاد از ضلع‌های این مثلث‌ هستند، بیان کرد: غذایی رونق اقتصادی بیشتری دارد، که پاک‌تر باشد و غذایی که سالم‌تر است، گردش مالی، تولید راحت‌تر و سود بیشتری دارد.
قطبی با بیان اینکه ادامه غذای سالم و پاک راه ارتباط مردم را با معرفت و خداشناسی باز می‌کند زیرا که روح تعالی به آنها می‌بخشد، ادامه داد: در صورتی‌که سه ضلع و استراتژی آن در کنار یکدیگر قرار بگیرد به یک نقطه مشترک می‌رسیم که نیازمند یک برنامه دقیق، عمیق و پیچیده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: مسئولان کشوری و صنعتگران لازم است بدانند که هیچ‌گاه نباید پاکی و سلامتی غذا را فدای تولید پر سود محصولات غذایی کنند و به دنبال غذایی که از نظر اقتصادی ارزان‌تر، سالم‌تر و پاک‌تر باشند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول