اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان غذا و داروی کشور:

95 درصد ایرانیان از سبد غذایی کامل برخوردارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان غذا و داروی کشور با بیان اینکه 95 درصد ایرانیان از سبد غذایی کامل برخوردارند، گفت: به دنبال تشکیل سازمان غذا و دارو، ایران به جمع 106 کشور صاحب این سازمان در سطح دنیا پیوست.

95 درصد ایرانیان از سبد غذایی کامل برخوردارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد شیبانی شامگاه یک‌شنبه در ششمین همایش ایمنی غذا و سلامت جامعه اظهار داشت: طرح اولیه تشکیل سازمان غذا و داروی اصفهان از 15 سال پیش در دولت‌های مختلف مطرح شد که بالاخره در دولت نهم تشکیل و 21 مهرماه از آرم سازمان پرده‌برداری شد.
وی افزود: 1.1 درصد از جمعیت دنیا در ایران زندگی می‌کنند که به همین میزان، فرآورده‌ در کشور تولید می‌شود اما به اندازه 1.2 درصد مصرف غذایی در ایران وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در زمان حاضر بیش از 95 درصد از مردم کشور از یک سبد غذایی کامل برخوردارند که پنج درصد باقی‌ مانده با وجود داشتن سبد غذایی، به‌طور کامل مصرف‌ کننده نیستند.
وی در زمینه نامگذاری 24 مهرماه به نام روز جهانی غذا، گفت: ما روز جهانی غذا را زمانی می‌دانیم که هیچ فردی به خاطر قحطی و گرسنگی در دنیا جان ندهد و شاهد قحطی در سومالی و آفریقا نباشیم.
شیبانی ادامه داد: زمانی که تمام افراد دسترسی کافی و راحت به غذا داشته باشند، روز جهانی غذا نامیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روز جهانی غذا در سال 1945 توسط سازمان ملل تعیین و در سال 1972 نخستین کنفرانس آن برگزار شد، ادامه داد: اهمیت و جایگاه غذا در اسلام را می‌توان در آیه‌ها و سوره‌هایی جستجو کرد که با موضوع غذا آغاز شده است.
رئیس سازمان غذا و داروی کشور اضافه کرد: در سال 57 که مرز قبل و بعد از انقلاب اسلامی است تنها 700 پروانه غذایی در کشور صادر شده بود.
وی تصریح کرد: 33 سال پیش تنها 700 محصول غذایی و فرآورده آرایشی و بهداشتی پروانه ساخت و تولید گرفتند که امروزه این آمار به 80 هزار محصول رسیده است.
شیبانی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 40 قلم از محصولات غذایی دارای نشان ایمنی است که نداشتن این نشان به معنایی بی‌کفایتی برخی از کارخانجات نیست.
وی با اشاره به اینکه سیاست عمده سازمان غذا و دارو، ارتقا کیفیت و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال راهکارهایی هستیم تا تنها دغدغه ذهنی تولیدکنندگان، تولید محصولات باشد.
رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: سهم تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از 80 هزار محصولات غذایی و فرآورده آرایشی و بهداشتی، 11هزار قلم است.
وی نقش مسئولان فنی در صنایع غذایی را در دو بعد اخلاقی و قانونی دانست و بیان کرد: در حوزه تولید مواد غذایی، مغذی بودن آن و عاری از آلاینده‌ها و بررسی موارد حلال غذاهای وارداتی مطرح است.
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول