اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی:

باید شورای واحدی در حوزه غذایی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی گفت: در کشور باید شورای واحدی در حوزه غذا برای تصمیم‌گیری‌ها تشکیل شود.

باید شورای واحدی در حوزه غذایی تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رسول کدخدایی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا اظهار داشت: متاسفانه در ایران سازمان‌های مختلفی خود را متولی حوزه غذا می‌دانند و همین نبودن یکپارچگی در این حوزه سبب ایجاد چالش در این بخش شده است.
وی با اشاره به این مطلب که پژوهشکده پیشنهاد شورای عالی صنایع غذایی را داده است تصریح کرد: این شورا می‌تواند در زمینه تصمیم‌گیری و نظارت فعال باشد و اگر این اتفاق بیافتد چالش‌هایی که در این بخش است برطرف می‌شود.
رئیس پژوهشکده علوم صنایع غذایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سلامت جامعه به سلامت غذا گره خورده است اضافه کرد: متاسفانه عزم و اراده در سطح مدیران وجود ندارد و اگر مدیران برای یکپارچه‌سازی در این حوزه به اتفاق نظر برسند اثرات خوبی برجای می‌گذارد.
کدخدایی به بحث امنیت غذا به عنوان یکی از عوامل قدرت کشورها اشاره و خاطر نشان کرد: سیاستگذاری در این حوزه برمی‌گردد به بحث پدافند غیر عامل در امنیت غذا چرا که دیگر بحث حمله نظامی بین کشورها زیاد مطرح نیست و یکی از حملات غیر نظامی دشمنان همین بحث امنیت غذا است که باید با جدیت بیشتری به آن پرداخته شود.
وی به شعار سال جاری سازمان ملل در مورد روز جهانی غذا اشاره و تصریح کرد: قیمت مواد غذایی و ثبات آن به عنوان یکی از معضلات جهانی سازمان‌های بین‌المللی را بر ان داشت که شعار امسال روز جهانی غذا را بحث قیمت و ثبات آن در حوزه مواد غذایی بگذارند.
کدخدایی با اشاره به این نکته که در کشور روز جهانی غذا زیاد جدی گرفته نمی‌شود بیان داشت: به همین دلیل ما خود وارد این مسئله شدیم تا این روز را گرامی بداریم و برای این صنعت حیاتی چاره‌اندیشی کنیم.
رئیس پژوهشکده علوم صنایع غذایی خراسان رضوی به مجموعه فعالیت‌های این پژوهشکده اشاره و تصریح کرد: این مجموعه با دارا داشتن 25 عضو هیئت علمی اقدامت موثری را در زمینه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، پاسخ به نیاز صنعت با طرح‌های مشتری مداری و در بعد آموزش اقداماتی را انجام داده است.
وی افزود: در سال جاری و در تکمیل ظریفیت رشته دکترا قرار است این پژوهشکده پنج دانشجو را جذب کند.
کدخدایی با اشاره به ایجاد یک شبکه پژوهشی فناوری در اتحادیه همکاری منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند که متشکل از 18 کشور هستند، وی بیان داشت: با تشکیل این شبکه به محوریت ایران می‌توان در زمینه‌های تبادل فناوری بین کشورها و فناوری غذای حلال اقدامات موثری را انجام داد و در همین دلیل حدود شش یا هفت ماه آینده اجلاس سران این کشورها برگزار می‌شود تا به سندی در این حوزه برسند و در ان مسیر حرکت کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول