اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی وزارت بهداشت:

استفاده از افزودنی‌‌ها در محصولات غذایی مرزبندی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشخص کردن حد و مرز برای مدیران کارخانجات صنایع غذایی در استفاده از میزان افزودنی‌ها لازم و ضروری است.

استفاده از افزودنی‌‌ها در محصولات غذایی مرزبندی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهروز جنت بعدازظهر امروز در همایش ملی ارتقا عمر ماندگاری مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: وظیفه قانونی مسئولان وزارت بهداشت، اعلام بایدها و نبایدها است که با این کار زمینه تنوع تولیدات را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.
وی بیان داشت: هم‌اکنون سیاست وزارت بهداشت مبنی بر نظارت و کنترل کامل محصولات غذایی است که سیر کامل تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی را در برمی‌گیرد.
مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با واگذاری مسئولیت دریافت مجوز و پروانه ساخت به مسئولان فنی کارخانجات صنایع مواد غذایی و ایجاد سیستم ردیابی محصولات غذایی در کارخانجات، روند دریافت مجوز و پروانه ساخت برای تولیدکنندگان کوتاه می‌شود.
جنت ادامه داد: با استفاده بهینه از صنایع تولید به ویژه آب، اصلاح روش‌های نگهداری فرآوری و مصرف بهینه گندم، برنج، میوه و سبزیجات و فرآورده‌های غذایی می‌توان سطح گرسنگی را کاهش داد.
وی اضافه کرد:  طی دو سال گذشته، تنظیم جداول تغذیه‌ای کارخانجات آغاز شد که قرار است به زودی مسئولیت این کار به مسئولان فنی داده شود.
جنت با اشاره به اینکه بیشترین آسیب وارد شده به محصولات از خط تولید تا عرضه است  شکل می‌گیرد، گفت: از چند سال گذشته در کشور به دنبال اجرای طرح  pms ، کنترل کامل بر چرخه تولید، توزیع و فروش مواد غذایی انجام می‌شود.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با استفاده بهینه از صنایع تولید به ویژه آب، اصلاح روش‌های نگهداری فرآوری و مصرف بهینه گندم، برنج، میوه و سبزیجات و فرآورده‌های غذایی می‌توان سطح گرسنگی را کاهش داد.
انتهای پیام/ص30



 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول