اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر حفاظت خاک سازمان جنگل‏ها خبر داد:

اجرای 10 طرح ملی حفاظت خاک و کنترل فرسایش در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر حفاظت خاک و کنترل فرسایش سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: هم‏اکنون 10 طرح ملی حفاظت خاک و کنترل فرسایش در کشور در حال اجراست.

اجرای 10 طرح ملی حفاظت خاک و کنترل فرسایش در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدعلیرضا بنی‏هاشمی مدیرکل دفتر حفاظت خاک و کنترل فرسایش سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سمنان گفت: این طرح‏ها در حوزه سدهای موجود، سدهای در دست احداث، سدهای حوزه‏های سفیدرود، کرخه، کارون و ... در حال اجراست.
وی افزود: عرصه‏های زیرپوشش عملیات این طرح‏ها به طور متوسط سالانه یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار هکتار را در بر می‏گیرد.
مدیرکل دفتر حفاظت خاک و کنترل فرسایش سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: دو طرح ملی نیز برای اجرای عملیات مهار و پخش سیلاب در حوزه خارج از سدها نیز اجرا می‏شود.
بنی‏هاشمی گفت: با توجه به اعتبارات پیش‏بینی شده امکان اجرای حدود یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور وجود دارد و با اجرای این عملیات کاهش 300 هزار تن فرسایش خاک پیش‏بینی می‏شود.
مدیرکل دفتر حفاظت خاک و کنترل فرسایش سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری حجم اعتبارات ملی آبخیزداری در سال جاری را قریب یک هزار میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود 40 درصد اعتبارات تخصیص یافته و استان‏ها در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه‏ها هستند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول