اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اصفهان:

اصفهان دارای 10 میلیون هکتار منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 10 میلیون هکتار منابع و عرصه‌های طبیعی در سطح استان وجود دارد و نیرو‌های حفاظتی استان حفظ و حراست از این منابع را وظیفه ملی خود می‌دانند.

اصفهان دارای 10 میلیون هکتار منابع طبیعی است
ابراهیم شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وجود کمترین نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی در اصفهان اظهار داشت: با وجود میزان بسیاری از منابع و عرصه‌های طبیعی در اصفهان، حفاظت از این منابع با کمترین نیرو‌های حفاظتی صورت می‌گیرد.
وی به ضرورت مقابله با متصرفان منابع و عرصه‌های طبیعی موجود در سطح کشور ‌اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست سال جاری میزان خلع ید صورت گرفته از این عرصه‌ها در اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش 1.5 برابری داشته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به میزان خلع ید صورت گرفته از منابع و عرصه‌های طبیعی موجود در اصفهان در سال جاری تصریح کرد: در سال گذشته میزان خلع ید‌های صورت گرفته در اصفهان 131 فقره بوده، اما از ابتدای سال جاری تا‌کنون 271 فقره خلع ید در سطح استان صورت گرفته است.
وی به ضرورت جلوگیری از ورود غیر ‌مجاز دام به عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی اصفهان، طی شش ماه نخست سال جاری جلوگیری از غیر‌مجاز دام به عرصه‌های طبیعی نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته و نیرو‌های حفاظتی استان همواره در این زمینه فعالیت می‌کنند.
شریفی با اشاره به روند رو به پیشرفت حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی استان در سال جاری تاکید کرد: در سال جاری و با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های این یگان میزان جرائم و تخریب منابع طبیعی نسبت به سال گذشته به میزان چشمگیری کاهش یافته است.
وی به موفقیت و پیشرفت اصفهان در تمام زمینه‌ها و در سطح کشور اشاره کرد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون ضریب حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی موجود در استان نسبت به سال گذشته به میزان بسیاری افزایش یافته و این موضوع نیز به‌عنوان یکی از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های اصفهان در سطح کشور محسوب می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد: 10 میلیون هکتار منابع و عرصه‌های طبیعی در سطح استان وجود دارد و نیرو‌های حفاظتی استان حفظ و حراست از این منابع را وظیفه ملی خود می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ستاد بحران در منابع طبیعی استان تشکیل شده و با تشکیل این ستاد حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی اصفهان به‌صورت جدی‌تر صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول