اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خبر داد:

تشکیل میز خدمت در اداره کل منابع طبیعی قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از تشکیل میز خدمت در راستای تکریم ارباب رجوع در این اداره کل خبر داد.

تشکیل میز خدمت در اداره کل منابع طبیعی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی بیان کرد: از ابتدای دولت نهم، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در حوزه دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم برنامه‌ریزی و اجرا شد که بخش قابل توجهی از آنها در راستای تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی بوده است .
وی با اشاره به افتتاح میز خدمت در راستای تکریم ارباب رجوع در این اداره کل افزود: میز خدمت با اعطای اختیارات لازم برای دستیابی آسان و سریع به خدمات آن دستگاه و ارائه خدمات به موقع و موثر به مردم و تکریم ارباب رجوع به استناد مفاد بند 11 بخشنامه قانون مدیریت خدمات کشوری ایجاد شده که بخش قابل توجهی از سردرگمی‌ها و مشکلات مردم را در ادارات و نهادهای دولتی برطرف می‌کند .
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: میز خدمت عهده‌دار وظایفی شامل ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوطه است.
وی توضیح داد: مفهوم میز خدمت این است که یکی از مسئولان آن دستگاه اجرایی شامل معاونان اداره‌ کل یا کسانی که اطلاعات کافی را در زمینه موضوعات دستگاه دارند به همراه کارشناسانی که با آن موضوعات آشنا هستند در طبقه همکف هر دستگاه اداری مستقر می‌شوند.
گودرزوند چگینی تصریح کرد: در این طرح مراجعان به آنها ارجاع داده می‌شوند و موضوعات خود را مطرح و متناسب با موضوعات آنها افرادی که در پشت آن میز خدمت نشسته‌اند، باید راهنمایی لازم را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با پیگیری و جدیتی که در این دستگاه پرتلاش وجود دارد، شاهد اجرای دقیق و مطلوب طرح میز خدمت در استان قزوین باشیم؛ خوشبختانه اجرای مناسب این طرح در مرحله اول رضایت مردم و به تبع آن رضایت خداوند را به دنبال داشته است .
مسئول میز خدمت تکریم ارباب رجوع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: به استناد مفاد بند 11 بخشنامه قانون مدیریت خدمات کشوری بر این اساس دستگاه‌های اجرایی اعم از سطح ملی و استانی که عهده‌دار ارائه خدمات به ارباب رجوع هستند، موظف هستند واحد هماهنگ‌ کننده‌ای با عنوان میز خدمت در طبقه همکف ساختمان و با حضور یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه با اعطای اختیارات لازم ایجاد کنند.
بیژن رحمانی افزود: مراجعان ضمن استقرار در محل انتظار مناسب بودن حضور در واحدهای داخلی دستگاه، خدمت مورد نیاز خود را فقط از طریق این میز دریافت می‌کنند.
وی توضیح داد: اگر نیازمند یکسری مستندات هستیم، باید میز خدمت آن مستندات را به آن فرد اعلام و وی را راهنمایی کند و زمان مراجعه آن را مشخص کند و در صورت ارائه مستندات زمان رسیدگی آن را به فرد اعلام می‌کنند.
مسئول میز خدمت تکریم ارباب رجوع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین عنوان کرد: ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوط، دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعان، انجام امور و درخواست‌های متقاضیان در صورت امکان، در غیر این صورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعان، دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذی‌ربط و اعلام آن به مراجعان و هدایت مراجعان به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام‌کننده ذی‌ربط از جمله وظایف میز خدمات است.
وی یادآور شد: با ایجاد میز خدمات در این اداره کل کار مراجعان با سرعت بالا و با کیفیت و کاهش هزینه پیگیری می‌شود و یکی از فواید تشکیل میز خدمت این است که از سرگردانی ارباب رجوع در ادارات جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول