اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

1.3 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سنددار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان در مدت شش ماه نخست امسال سنددار شده است.

1.3 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سنددار شد
عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: صدور سند مالکیت در اراضی ملی علاوه بر اینکه زمینه حفاظت از اراضی منابع‌طبیعی را به‌ عنوان وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مهیا کرده است، زمینه‌ساز اطمینان سرمایه‌گذاری در این بخش محسوب می‎شود.
وی افزود: منابع طبیعی علاوه بر اینکه بستر حیات انسان و سایر موجودات زنده در این کره خاکی است به‌ عنوان عامل توسعه در بخش‌های مختلف دامداری، کشاورزی، صنعت، گردشگری، توریست و معدن محسوب می‎شود، بنابراین حفظ و حراست از آن برعهده آحاد جامعه است که در آن زندگی و از آن بهره می‌برند.
ابراهیمی با بیان اینکه 85 درصد از مساحت این استان معادل یک میلیون و 400 هزار هکتار را منابع طبیعی تشکیل می‎دهد، افزود: از این میزان 307 هزار هکتار اراضی جنگلی و یک میلیون و 93 هزار هکتار مرتع است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری سرانه جنگل هر چهارمحال و بختیاری را 0.4 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون جامع افزایش بهره‌وری از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، ضریب حفاظتی جنگل‌ها باید از 40 درصد به 90 درصد افزایش یابد.
ابراهیمی از اجرایی شدن طرح صیانت از جنگل‌های این استان در بیش از 33 هزار هکتار از اراضی جنگلی لردگان خبر داد و گفت: این طرح  بر اساس اجرای ماده 15 قانون افزایش بهره‌وری از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی با بیش از 300 میلیون ریال اعتبار در جنگل‌های شهرستان کوهرنگ در حال اجراست.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 147 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، به ‌منظور توانمندسازی ساختار مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اقداماتی نظیر ارزش اقتصادی یا کارکردهای بازاری و غیربازاری منابع طبیعی، هزینه‌ها و منابع اجتماعی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند جایگاه و اهمیت حوزه منابع طبیعی را در اقتصاد کلان کشور تبیین کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول