اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای کامل تفاهمنامه اوقاف و منابع طبیعی در اصفهان؛

اختلافات قضایی اوقاف با منابع طبیعی کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اختلافات قضایی میان اداره اوقاف و اداره منابع طبیعی اصفهان با اجرای کامل تفاهمنامه میان آنها به صفر می‌رسد.

اختلافات قضایی اوقاف با منابع طبیعی کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی صبح امروز در جمع مسئولان این اداره با اشاره به وجود موقوفه‌های بسیاری در سطح استان اظهار کرد: مراتع و عرصه‌های طبیعی فراوانی در سطح اصفهان وجود دارد و بسیاری از منابع ملی موجود در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی موقوفه هستند.
وی به ضرورت توجه تمام مردم به مراتع و عرصه‌های طبیعی موجود در استان اشاره کرد و افزود: این عرصه‌ها و موقوفه‌های موجود در سطح استان به عنوان سرمایه‌های ملی کشور هستند و حفظ و حراست از آنها مشارکت و همراهی تمام مردم را می‌طلبد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اختلافات موجود میان اداره اوقاف و منابع طبیعی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر اختلافات بسیاری در ارتباط با موقوفه بودن مراتع و عرصه‌های طبیعی اصفهان یا اینکه این عرصه‌ها از اموال دولتی به شمار می‌روند، میان این دو اداره وجود دارد.
وی به انعقاد تفاهمنامه‌ای میان اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان با اداره منابع طبیعی، آبخیز‌داری و جنگل‌داری اشاره کرد و ادامه داد: کاهش اختلافات قضایی این دو اداره از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه محسوب می‌شود.
نقدعلی با اشاره به موارد مطرح شده در این تفاهمنامه تاکید کرد: با اجرا شدن این برنامه در صورتی که موقوفه بودن محدوده‌ای از منابع ملی ثابت شود و هنوز سندی مبنی بر اموال دولتی بودن برای آن صادر نشده باشد، سند وقفیت برای این محدوده صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: در صورتی که سند محدوده‌ای از منابع ملی به نام دولت باشد و اداره اوقاف با ارائه مدارک و مستندات موقوفه بودن این محدوده را ثابت کند، مسئولان منابع طبیعی ملزم به اجرای تعهدات خود نسبت به این موضوع هستند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به وظیفه مسئولان و متولیان اداره منابع ملی در راستای این موضوع اشاره و بیان کرد: اگر طرح‌هایی از سوی این قشر از جامعه بر روی این عرصه‌ها انجام شده باشد که بازگشت آنها به وقف بودن غیر‌ممکن بوده، مسئولان منابع طبیعی باید مکانی را به عنوان موقوفه جایگزین آن کنند.
وی گفت: اختلافات قضایی میان اداره اوقاف و اداره منابع طبیعی اصفهان با اجرای کامل تفاهمنامه میان آنها به صفر می‌رسد.
نقدعلی با اشاره به اهمیت اجرای کامل این تفاهمنامه اظهار کرد: وضعیت موجود در این زمینه باید ساماندهی شود و اجرای کامل این تفاهمنامه در راستای این موضوع نقش موثری دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول